TEZLER: Recent submissions
Now showing items 321-340 of 764
-
Türkiye ve Almanya`da hizmet öncesi yabancı dil öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Bu araştırmada, Türkiye ve Almanya'da hizmet öncesi İngilizce öğretmeni yetiştirme programlarının öğeleri ve özelliklerinin karşılaştırılması; benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesi ve öğretim elemanlarının ... -
Yaratıcılığın ve madde yazarlığı eğitiminin ölçme aracının psikometrik özelliklerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Bu araştırmanın amacı madde yazarının yaratıcılık düzeyi ve madde yazarlığı eğitiminin, testlerin psikometrik özelliklerine etkisini belirlemektir. Bu maksatla Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü devlet okullarında 8. sınıf ... -
Kayıp veri ile baş etme yöntemlerinin ölçme değişmezliğine etkisi açısından karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-19)Bu araştırmanın amacı kayıp veri ile baş etme yöntemlerinin ölçme değişmezliğine etkisi açısından karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla PISA 2015 uygulamasına Türkiye'den katılmış ve fen okuryazarlığına ilişkin duyuşsal ... -
Ergen-ebeveyn ilişkileri: Bir model testi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-21)Bu çalışmanın amacı, ergenlerin ebeveynleriyle kurdukları ilişkinin niteliğini etkileyen etmenleri belirlemektir. Bu kapsamda eş desteği, akran ilişkisi, kardeş ilişkisi ve ebeveyn öz-yetkinliği değişkenlerinin ergen-ebeveyn ... -
Okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitiminde kullanılmasının okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-17)Araştırmanın amacı, okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitiminde kullanılmasının okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu ... -
Üniversite İngilizce hazırlık sınıflarında öğrencilerin ve okutmanların öğrenen özerkliği ile ilgili görüşleri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı üniversite hazırlık sınıflarında eğitim veren okutmanların yabancı dil öğretirken ve öğrenim gören öğrencilerin de yabancı dil öğrenirken öğrenen özerkliği ile ilgili düşüncelerini yansıtmaktır. Bu ... -
Mesleki kıdemin kesme puanı belirlemeye etkisinin genellenebilirlik kuramı ve çok yüzeyli Rasch ölçme modeli ile incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-10)Bu araştırmanın amacı puanlayıcıların çalışma yılı olarak ele alınan mesleki kıdem farklılıklarının, farklı standart belirleme yöntemleri ile elde edilen kesme puanlarına etkisini incelemektir.Araştırmada Millî Eğitim ... -
Öğrencilerin iki değişkenli fonksiyon kavramını anlamalarının apos teorisi ile analizi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-19)Bu çalışmada öğrencilerin iki değişkenli fonksiyonları anlamaları APOS teorisi çerçevesinde analiz edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet ... -
The effect of different self-assessment tools on students` attitudes towards learning English
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu çalışma, 2016-2017 akademik yılında Bülent Ecevit Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu'nda faklı öz-değerlendirme araçlarının öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı tutumları üzerindeki etkisini araştırmıştır. ... -
Enseignement des verbes symétriques en Français
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-16)Bu çalışmadaki başlıca amaç, Fransızcanın yabancı dil olarak öğretilmesinde bakışımlı fiillerin yerinin ve öneminin incelenmesidir. Bu amaçla, sözdizimi, anlambilim ve edimbilim gibi dil bilimleri alanlarından yararlanılmıştır. ... -
Kâğıt-kalem, bilgisayar ve tablet ortamında gerçekleştirilen sınavlar için ölçme değişmezliğinin ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-07)Bu araştırmanın amacı, kâğıt-kalem, bilgisayar ve tablet ortamında gerçekleştirilen sınavların uygulama ortamına göre ölçme değişmezliğini, sınav süresi açısından farklılıklar olup olmadığını incelemek ve online uygulama ... -
Resolving interactional troubles in paired oral proficiency assessment in an English as a foreign language context
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Son on yılda, ikinci yabancı dil sözlü yeterlik değerlendirmesini mikro analitik bir perspektiften araştıran ve bu etkileşimlerin sıralı açılımına dikkat çeken araştırmalar giderek artmaktadır (Kasper & Ross, 2007; ... -
İlkokul birinci sınıf öğrencilerine yönelik bir kelime tanıma envanteri tasarım ve geliştirme çalışması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-18)Kelime tanıma becerisi, bireyin okumayı gerçekleştirmesi için ilk adımdır. Kelime tanımadan okuma işlemini gerçekleştirmek mümkün değildir. Öğrencilerin kelime tanıma becerilerini değerlendirmede öğretmenlerin bireysel ve ... -
Ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretim programının Stake`in uygunluk-olasılık modeline göre değerlendirilmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-08)Bu araştırmanın temel amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Ortaokul 5. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Stake'in Uygunluk-Olasılık modeline göre girdi, süreç ve ürün bağlamında ... -
Reformulations in multi-party interactions in English as a foreign language in a Turkish higher education context
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Garfinkel and Sacks (1970) tarafından `yaptıklarımızı kelimelerle anlatmak` olarak tanımlanan ifadeleme, bir önceki konuşmayı tanımlama, açıklama, yeniden anlatma veya özetlemek için kullanılan etkili bir araçtır (Waring, ... -
Student-initiated questions in English as a medium of instruction classrooms in a Turkish higher education setting
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu çalışma İngilizcenin öğretim dili olarak kullanıldığı bir öğretim kurumunda öğrenciler tarafından başlatılan soruları araştırmaktadır. İngilizcenin öğretim dili olarak kullanılması üzerine sürekli artan bir araştırma ... -
Developing speaking skills via creating and using learner podcasts in English language classes
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-31)Bu doktora tez çalışması yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmede teknoloji temelli yeni bir eğitimsel araç olarak öğrenci podcastleri kullanımının etkinliğini değerlendirmiştir. ... -
Üstün yetenekli öğrencilere yönelik zenginleştirilmiş öğretim programının bilimsel süreç becerilerine ve başarıya katkısına ilişkin eylem araştırması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, üstün yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimleri dersine göre bir programın olmayışı sebebi ile öğrencilerin ihtiyaçları ve bu öğrencilere hizmet veren kurumların uygulamada yaşadığı sıkıntılar dikkate alınarak, ... -
Toplam test puanı ve alt test puanlarının kestiriminin hiyerarşik madde tepki kuramı modelleri ile karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-08)Bu araştırmada güvenilir alt test ve toplam test puanı kestirimleri konusuna katkı sağlamak amacıyla alt test ve toplam test arasındaki ilişki hiyerarşik madde tepki kuramı modelleri ile araştırılmak istenmiştir. Çalışmada ... -
Üniversite öğrencilerinde affetme, bitirilmemiş işler ve öfke
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-10)Bu araştırma üniversite öğrencilerinde affetme, bitirilmemiş işler ve sürekli öfke arasındaki ilişkilerin incelendiği betimsel bir çalışmadır. Çalışmada affetme ve sürekli öfke ile cinsiyet arasındaki ilişkiler incelenmiştir. ...