Cambridge Uluslararası Sınavları ve Milli Eğitim Bakanlığı 11.sınıf biyoloji dersi öğretim programlarının laboratuvar uygulamaları bakımından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Cambridge Uluslararası Sınavları (CIE) 11. Sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programlarında yer alan laboratuvar uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyarak, biyoloji dersi öğretim programlarının deney-etkinlik bölümlerinin hazırlanmasında program geliştirme uzmanlarına katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır.Bu çalışma nitel bir araştırma olup, veri toplama yöntemi olarak yazılı belgeleri analiz ederek karşılaştırma olanağı sağlayan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın veri kaynakları, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın resmi internet sitesinden elde edilen 2011 yılında güncellenerek uygulamaya konulan MEB 11. sınıf biyoloji dersi öğretim programı ile CIE resmi internet sitesinden elde edilen 2016 yılında güncellenerek uygulamaya konulan İleri Seviye (A Level) 11. sınıf biyoloji dersi öğretim programıdır.Her iki öğretim programında yer alan laboratuvar uygulamaları kazanımları, içerdikleri bilimsel süreç becerileri, içerikleri, kullanılması önerilen öğretim materyalleri ve değerlendirme yaklaşımları yönünden karşılaştırılmıştır. Çalışma sonunda, programlarda yer alan laboratuvar etkinlikleri ile ilgili öğrencilere kazandırılmak istenen bilimsel süreç becerileri ve kullanılması önerilen öğretim materyalleri arasında benzerlikler olduğu görülürken, özellikle laboratuvar uygulamalarının içerik, değerlendirme yaklaşımları ve kazanımları bakımından iki öğretim programı arasında önemli farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar sözcükler: Ortaöğretim, biyoloji, laboratuvar, deney, öğretim programı,Türkiye, İngiltere, karşılaştırmalı eğitim, Cambridge İleri Seviye. The aim of this investigation is to bring to light the similarities and the differences in the laboratory activities found in the teaching programs for the biology lessons of the Turkish Ministry of Education (MEB) and the Cambridge International Examinations for grade 11, and to provide contribution to program development specialists in the preparation of laboratory activities sections of the biology course teaching programs.This is a qualitative research, which was made using the analysis of written documents through comparison method. The resources used for this research are the MEB Biology Teaching Plan for grade 11, being implemented since 2011, taken from the Head Council of Education and Discipline (TTKB) website, and the CIE Biology Teaching Plan for grade 11, being implemented since 2016, taken from the CIE's official website.The two teaching plans have been compared using their respective laboratory activity learning outcomes, science process skills, contents, suggested teaching materials and evaluation methods as a basis. The conclusion reached at the end of this research was that although there are similarities in the suggested teaching materials and science process skills between the teaching programs, there are significant differences in the content, approach towards evaluation and the learning outcomes of the laboratory activities of the both programs.Keywords: Secondary education, biology, laboratory, experiment, teaching plan,Turkey, England, comparative education, Cambridge A level.
Collections