Harita ve küre kullanımı eğitiminin beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Harita ve Küre Kullanımı Eğitim Programının, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi incelenmiştir. On haftalık harita ve küre kullanımı eğitim programının etkisini değerlendirmek amacıyla, ön-test /son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinde bulunan üç özel eğitim kurumunun anaokulunda öğrenim gören, 28'i deney (16 kız, 12 erkek) , 28'i kontrol grubunda (14 kız, 14 erkek) olmak üzere toplam 56 çocuk oluşturmuştur. Veriler, `Beş Yaş Çocukları İçin Harita ve Küre Okuma ve Yorumlama Becerilerini Değerlendirme Testi` kullanılarak toplanmıştır. Değerlendirme testi, deneysel işlem öncesi ve sonrasında çocuklara verilmiş, ayrıca deney grubuna eğitim programı bitiminden dört hafta sonra tekrar uygulanmıştır.Araştırmada, deney grubunda yer alan çocuklara bulundukları ortamdaki yaşantılarına ek olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen `Harita ve Küre Kullanımı Eğitim Programı` uygulanırken, kontrol grubundaki çocuklara öğretmenleri tarafından günlük eğitim programlarının uygulanmasına devam edilmiştir.Verilerin analizinde, deney ve kontrol grupları arasındaki başarı ve cinsiyet farklılıklarının belirlenmesinde bağımsız gruplar için t-testi, deney ve kontrol gruplarının kendi içlerindeki başarı ve cinsiyete ilişkin puan ortalamalarının karşılaştırılmasında ise bağımlı gruplar için t-testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, deney grubu çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerileri puan ortalamaları ile kontrol grubu çocuklarının puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlı fark gözlenmiştir. Ayrıca, deney grubu çocuklarının son-test/izleme testi ölçümleri arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır. Bu sonuçlar, uygulanan harita ve küre kullanımı eğitim programının, çocuklara harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerini kazandırmada etkili ve kalıcı olduğunu ortaya koymaktadır. In this study, the effect of `Map and Globe Education Program` on five years old children's map and globe reading and interpretation skills were examined.A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess the effect of a ten-week map and globe education program. The study groups of the research consisted of 56 children in which 28 are in the experimental group (16 girls, 12 boys) whereas the other 28 are in the control group (14 girls and 14 boys), who were educated in the preschools of three private schools located in Ankara. The data were collected using the `Map and Globe Reading and Interpretation Skills Assessment Test for Five Years Old Children`. The assessment test was given to the children before and after the experimental procedure. In addition, the test was applied again to the experimental group four weeks after the end of the training program.In the study, the children of the control group continued to receive the daily education programs by their teachers while the children in the experimental group were applied the `Map and Globe Education Program` developed by the researcher in addition to the experiences in the environment they were already in.In the analysis of the data, an independent t-test was used for determining success and gender differences between the experimental and the control groups while a dependent t-test was used for in-group comparison of pre-test and post-test score means of experimental and control groups. As a result of the research, it is observed that there was a statistically significant difference of 0.05 level, between the experimental group's score means on the skills of map and globe reading and interpretation and the control group's scores. Furthermore, there was no significant difference between the post-test / follow-up test measures of the children in the experimental group. These results demonstrate that the application of the map and globe education program is effective and lasting in the acquisition of map and globe reading and interpretation skills for children.
Collections