EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 764
-
Eğitim ve okul yönetiminde örgütsel belirsizlikle ilgili temel konuları ele alan bilimsel yayınların analizi 1990-2016
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda yaşanan ekonomik, politik, sosyal ve teknolojik değişimler bireyleri olduğu kadar çağa ayak uydurmaları ve varlıklarını sürdürebilmeleri açısından örgütleri de etkilemektedir. İhtiyaçları belirleyerek planlanan ... -
Parametrik ve parametrik olmayan madde tepki kuramı modellerinin farklı örneklemler ve test uzunluğunda karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-19)Bu araştırmanın amacı çok kategorili veriler için, Parametrik Madde Tepki Kuramı (PMTK) kapsamındaki Aşamalı Tepki Modeli (ATM) ve Parametrik olmayan Madde Tepki (PoMTK) kapsamındaki Monoton Homojenlik Modeli (MHM) ile ... -
Bir öğrenme stratejisi olarak infografik oluşturma sürecinin modellenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnfografik, karmaşık bilginin etkili bir şekilde sunulmasını amaçlayan görselleştirme biçimidir. Bu çalışmada, bir öğrenme stratejisi olarak infografik oluşturma sürecinin modellenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, eğitsel tasarım ... -
Stratégies d`évitement dans l`interview politique: Les ressources interactionnelles en langue étrangère
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Politik röportajlar, medya etkileşimini araştırmak için zengin bir bağlam sunmuştur (Harris 1991; Clayman ve Heritage 2002, Greatbatch 1986; Montgomery 2008; Ekström 2009 Hutchby 2011 ve Tolson 2011). Kurumsal etkileşimin ... -
Okul müdürünün yönetsel davranışlarının akademik başarıyla ilişkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, okul müdürünün yönetsel davranışları ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkiyi öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde betimsel ... -
E-öğrenme ortamlarında anlamlı kodlama stratejileri öğretiminin başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-19)Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme ortamlarında anlamlı kodlama stratejileri öğretiminin uzak ve yakın bağlamda başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisini belirlemektir. Ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen yöntemi ... -
TEOG İngilizce başarısıyla ilişkili değişkenlerin Krashen`in dil edinimi kuramına göre incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin TEOG İngilizce başarısını yordayan faktörlerin araştırıldığı bu çalışmada, İngilizceye yönelik tutum, yabancı dil kaygısı, İngilizceye maruz kalma, öğrenim görülen okul türü, ebeveyn ... -
Madde takımları içeren testlerde farklı modellerden elde edilen madde ve yetenek parametrelerinin karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-24)Bu araştırmanın amacı, madde takımları içeren testlerde madde takımı sayısı, bağımsız madde sayısı ve örneklem büyüklüğü değiştiğinde, tek boyutlu madde tepki kuramı, iki faktör ve madde takımı tepki kuramı modellerinden ... -
Fen bilimleri öğretmen eğitiminde sosyobilimsel durum temelli yaklaşım uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, Fen Bilimleri öğretmen eğitiminde sosyobilimsel durum temelli yaklaşımın, öğretmen adaylarının fen okuryazarlık seviyeleri (bilimsel içerik bilgisi, bilimin doğası algıları ve fen-teknoloji-toplum etkileşimleri) ... -
E-öğrenme ortamlarında bir öğrenme analitiği aracı olarak öğrenme panelleri ile etkileşimin öğrenme çıktılarıyla ilişkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada e-öğrenme ortamına bütünleşik, öğrenme analitiklerine dayalı bir öğrenme paneli geliştirilmiştir. Geliştirilen öğrenme paneli, öğrencilerin e-öğrenme ortamındaki etkileşim davranışlarını işleyip farklı veri ... -
Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına ilişkin bir durum çalışması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-15)Bu çalışmanın amacı, bir sınıf öğretmeninin farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı ile ilişkilendirilebilecek uygulamalarını tespit etmek ve bu uygulamaları detaylı bir şekilde betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenme-öğretme ... -
Çok boyutlu karma-format testlerin ölçeklenmesini etkileyen faktörlerin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma kapsamında karma format maddelerden oluşan bir, iki ve üç boyutlu testler DOGOM (Denk Olmayan Gruplarda Ortak Madde) deseni kullanılarak ölçeklendiğinde ortak madde setinin yapısı (yalnızca iki kategorili ... -
Ortaokul Matematik öğretmenlerinin cebir öğretimine ilişkin bilgileri: Çoklu durum çalışması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin cebir öğretimine ilişkin matematiksel bilgilerinin (alan bilgileri ve pedagojik alan bilgileri) incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğretmenlerin (a) değişken, cebirsel ... -
Kültürel-tarihsel kurama dayanan eğitim uygulamalarının öğretmen çocuk etkileşimine etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Uzun yıllar boyunca erken çocukluk eğitimi araştırmaları çocukların öğrenme ve gelişimini destekleyecek en iyi yöntemin ne olduğu konusuna odaklanmıştır. Araştırmacılar çocukların farklı öğrenme yollarını inceleyerek onların ... -
Analyse des traductions du discours rapporté dans les fables de La Fontaine et sa fonction dans l`enseignement du fle
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir konuşucunun kendisine ait olmayan bir sözceyi başkasına aktarması olarak tanımlanan aktarılan söylem, günlük iletişimde sıkça görülen dilsel bir olgudur. Aktarılan söylemin sözceleme açısından dolaysız aktarım, dolaylı ... -
Learner autonomy, self-efficacy and academic achievement: A case study of EFL learners in higher education
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-21)İngilizce öğretiminde son yıllardaki gelişmeler ve daha öğrenci-odaklı bir eğitime geçiş, her akademik seviyede başarı getirdiğine inanılan öğrenen özerkliği ve öz-yeterlik gibi İngilizce öğretiminde kişisel faktörlere ... -
Değişen madde fonksiyonunu belirlemede DINA modelde işaretli alan indeksi, standardizasyon ve lojistik regresyon tekniklerinin karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-06)Bu çalışmada 2013-2014 Eğitim Öğretim yılı TEOG 1. ve 2. dönem matematik ve Türkçe dersi ortak sınavlarındaki maddelere cinsiyet ve kitapçık türüne göre DMF analizleri yürütülmüştür. Farklı büyüklükteki örneklemler (500-1000 ... -
Çevrimiçi bilgi arama stratejileri ve bazı eğitimsel değişkenlerle ilişkilerinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı lisans ve lisansüstü öğrencilerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin ve bazı eğitimsel değişkenlerle ilişkilerinin incelenmesidir. Bu amaçla tarama yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Metacognitive reading strategies and self -Efficacy beliefs of elt students
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngiliz dili eğitimi öğrencilerinin biliş üstü okuma stratejileri ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Araştırmacı ayrıca, biliş üstü okuma stratejileri ve öz yeterlilik inançlarının ... -
Eine studie zur erstellung eines tourismusbezogenen daf-lehrwerks für die Türkei
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-02)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki turizm eğitimi alanında kullanılabilecek yerel nitelikli yabancı dil olarak Almanca ders kitabının geliştirilmesine yönelik bilimsel araştırmalara dayanan öneriler sunmaktır.Bu amaç ...