Metacognitive reading strategies and self -Efficacy beliefs of elt students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma İngiliz dili eğitimi öğrencilerinin biliş üstü okuma stratejileri ve öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Araştırmacı ayrıca, biliş üstü okuma stratejileri ve öz yeterlilik inançlarının öğrencilerin okuma dersindeki başarılarına etkisinin olup olmadığını bulmayı da amaçlamıştır. Ayrıca, kız ve erkek öğrencilerin biliş üstü okuma stratejilerini kullanmalarında ve öz yeterlilik inançlarında bir farklılık olup olmadığı da araştırılmıştır. Çalışma, 2014-2015 akademik yılı güz döneminde yürütülmüştür. Çalışmaya 23'ü erkek 116'sı kız olmak üzere toplam 139 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Sınıf öğrencileri olup, İDÖ 185 (İleri okuma Becerileri I) dersini almaktadırlar.Öğrenciler 5'li Likert ölçeğinden oluşan iki bölümlü bir anketi cevaplamışlardır. Anketin ilk kısmı öğrencilerin öz yeterlilik inançlarıyla, ikinci kısmı biliş üstü okuma stratejileriyle ilgilidir. Elde edilen verileri incelemek amacıyla PASW İstatistik 18 kullanılmıştır. En çok hangi biliş üstü okuma stratejisinin kullanıldığını ve öğrencilerin okuma konusunda öz yeterlilik inançlarının nasıl olduğunu bulmak için betimleyici istatistikler kullanılmıştır. Biliş üstü okuma stratejileri ve öz yeterlilik inançları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını anlamak için pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı uygulanmıştır. Kız ve erkek öğrencilerin biliş üstü okuma stratejisi kullanımı ve öz yeterlilik inançları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını bulmak için bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Biliş üstü okuma stratejileri ve öğrencilerin öz yeterlilik inançlarının okuma dersindeki başarılarına etkisinin olup olmadığını anlamak için pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısından faydalanılmıştır.Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin en çok gözden geçirme ve mevcut bilgiyle bağdaştırma stratejisini, en az pratik yapma imkânları arama stratejisini kullandığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, öğrencilerin 7'sinin düşük, 77'sinin orta ve 55'inin yüksek düzeyde öz yeterlilik inançlarına sahip oldukları bulunmuş ve biliş üstü okuma stratejileri ve öğrencilerin öz yeterlilik inançları arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Buna ek olarak, kız ve erkek öğrencilerin biliş üstü okuma stratejilerini kullanmalarında ve öz yeterlilik inançları arasında anlamlı bir fark bulunmadığı görülmüştür. Son olarak, biliş üstü okuma stratejileri (bir strateji hariç) ve öz yeterlilik inançlarının okuma dersindeki başarıyı etkilemediği verisi elde edilmiştir. This study primarily investigates the relationship between metacognitive reading strategies and self-efficacy beliefs of ELT students. However, in this study the researcher also aims to find out whether metacognitive strategy use and self-efficacy beliefs of students affect their achievement in reading. Also, it examines if female ELT students differ from male ELT students in metacognitive reading strategy use and self-efficacy beliefs. The study was conducted in the fall semester of 2014-2015 academic year with a total number of 139 first grade ELT students who took İDÖ 185 (Advanced Reading Skills I) course at Hacettepe University. 23 of the participants were male while 116 of them were female.As to the study, the participants were asked to answer a 5-point Likert scale questionnaire including two parts. The first part was about self-efficacy beliefs of students and the second part was about metacognitive reading strategies. In order to analyse the data, PASW Statistics 18 was used. Descriptive Statistics were used to find out what metacognitive reading strategies are mostly employed by ELT students. To be able to find what the ELT students' self-efficacy beliefs in reading are, descriptive statistics were used. Pearson Product Moment Correlational Coefficient (r) was employed to see whether there is any statistically significant correlation between metacognitive reading strategies and self-efficacy beliefs in reading. Independent sample t-test was made use of to see if female ELT students differ from male ELT students in the use of metacognitive reading strategies and self-efficacy beliefs in reading. Lastly, in order to see whether there is any significant correlation between ELT students' achievement in reading and metacognitive reading strategies and self-efficacy beliefs in reading, Pearson Product Moment Correlational Coefficient (r) was employed.The result of the study indicated that overview and linking with already known material strategy is the most employed strategy while seeking practice opportunities is the least employed one. It was also found that 7 students had low, 77 students had mid and 55 of them had high self-efficacy beliefs in reading. Additionally, it was obtained that except for one strategy; there was a moderate relationship between metacognitive reading strategies and self-efficacy beliefs in reading. Also, it showed that female ELT students did not differ from male ELT students in metacognitive reading strategy use and self-efficacy beliefs. Lastly, it was found that metacognitive strategy use (except for only one strategy) and self-efficacy beliefs of students did not affect their achievement in reading.
Collections