Sınıf öğretmenlerinin eğitsel internet öz-yeterlikleri ve öğretmenlik öz-yeterliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öz-yeterlik kişinin kendi yeteneğinin ve kapasitesinin bilincinde olması, yapıp yapamayacağına ilişkin algısıdır. Öz-yeterliği yüksek olan bireylerin daha kararlı ve yapmak istedikleri işten kolaylıkla vazgeçmeyen kişiler oldukları ve dolayısıyla da başarılı bireyler oldukları söylenebilir. Teknolojinin dolayısıyla internetin her alanda kullanıldığı çağımızda, geleceğin mimarı olan sınıf öğretmenlerinin interneti eğitsel amaçla kullanma öz-yeterlikleri ve öğretmen öz-yeterliklerinin saptanıp aralarındaki ilişkinin bilinmesi önemlidir. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin eğitsel internet kullanım öz-yeterlik düzeylerinin ve öğretmenlik öz-yeterlik düzeylerinin belirlenerek aralarındaki ilişkinin saptanmısıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ağrı ili Patnos ilçesinde çalışan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde yer Alan Ağrı ili Patnos ilçesinde çalışan sınıf öğretmenlerinin, eğitsel internet öz-yeterlikleri ve öğretmenlik öz-yeterlik düzeyleri saptanarak aralarındaki ilişki belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin öz-yeterliklerinin cinsiyet, bilgisayara sahip olma durumu, mesleki deneyim ve günlük ortalama internet kullanım süresine göre farklılaşma gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin internet öz-yeterlik algıları araştırma alt boyutunda en yüksek ortalamaya, yaratıcılık boyutunda en düşük ortalamaya sahiptir. Sınıf öğretmenlerinin internet öz-yeterlik algıları cinsiyet, mesleki deneyim ve günlük internet kullanım sürelerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ancak ölçek genelinde 2 saat ve altı internet kullanan öğretmenler ile 2 saatten fazla 4 saatten az internet kullananlar arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik öz-yeterlikleri olumlu sınıf ortamı oluşturma alt boyutunda en yüksek, akademik gelişim alt boyutunda en düşük ortalamaya sahiptir. Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik öz-yeterlikleri cinsiyet, mesleki deneyim ve günlük internet kullanım saati değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Sınıf öğretmenlerinin internet kullanım öz-yeterlikleri ile öğretmen öz-yeterlikleri arasında, pozitif yönde, anlamlı ve ortaya düzeye yakın bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin internet kullanım öz-yeterliği arttıkça öğretmen öz-yeterliği de artmaktadır. Self-efficacy is a person's awareness of his / her ability and capacity and his / her perception of whether or not he / she can. It can be said that individuals with high self-efficacy are more determined and do not give up easily the job they want to do and therefore they are successful individuals. In our age where technology and internet are used in every field, it is important to determine the self-efficacy and teacher self-efficacy of classroom teachers who are the architects of the future and use the internet for educational purposes. The aim of this study is to determine the level of educational internet use self-efficacy and teacher self-efficacy levels of classroom teachers and to determine the relationship between them. The sample of the study, which was carried out by using the screening model, is the classroom teachers working in Patnos district of Ağrı province in the spring term of 2018-2019 academic year. In the sample of the study, educational internet self-efficacy and teacher self-efficacy levels of classroom teachers working in Patnos district of Ağrı province were determined and the relationship between them was determined. It was searched whether the self-efficacy of classroom teachers differed according to gender, computer ownership, professional seniority and average daily internet usage time. As a result of the research, classroom teachers' internet self-efficacy perceptions have the highest average in research sub-dimension and lowest in creativity dimension. Primary school teachers' self-efficacy perceptions do not differ significantly according to gender, professional seniority and daily internet usage periods. However, there was a significant difference between the teachers who use 2 hours or less internet and the users who use less than 4 hours more than 2 hours. Teaching self-efficacy of classroom teachers had the highest average in the positive classroom environment sub-dimension and the lowest average in the academic development sub-dimension. Teachers' self-efficacy of classroom teachers did not differ significantly according to gender, professional seniority and daily internet usage hours. It has been concluded that there is a positive, significant and close relationship between classroom teachers' internet use self-efficacy and teacher self-efficacy. Teachers' self-efficacy increases with increasing internet use self-efficacy of classroom teachers.
Collections