11. Sınıf havacılık İngilizce programının stufflebeam`ın CIPP (bağlam-girdi-süreç-ürün) modeli kapsamında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; bir devlet okulunun 11'inci sınıflarında yürütülmekte olan Özel Amaca Yönelik (Havacılık) İngilizce programının Stufflebeam'ın CIPP (Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün) Modeli kapsamında değerlendirilmesidir. Bu çalışmada yöntem olarak `Zenginleştirilmiş Desen` olarak da adlandırılan `Karma Desen / Karma Araştırma Modeli` kullanılmıştır. Bu bağlamda öncelikle 221 öğrenciye ihtiyaç analizi uygulanmıştır. Daha sonra aynı öğrenci kitlesine ve Havacılık İngilizce derslerine giren15 ders öğretmenine programı değerlendirmeleri amacıyla anket formu uygulanmıştır. Son olarak da nitel veri toplama aracı olarak 6 öğrenci ve 6 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler icra edilmiştir. Çalışma sonucu elde edilen bulgular, Hazırlık sınıf okuyan öğrencilerin ihtiyaç algıları ile Hazırlık sınıfı okumayan öğrencilerin ihtiyaç algıları arasında fark olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin genel anlamda programın uygulanması ile ilgili olumlu görüş beyan ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına dayanarak, programın kurumsal ve bireysel ihtiyaçlara cevap verecek nitelikte olduğu ancak bazı noktalar itibariyle programda yapılacak bir takım değişikliklerin öğretmen ve öğrenciler tarafından ifade edilen eksikliklerin giderilmesine katkıda bulunabileceği önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: CIPP, Özel Amaca Yönelik İngilizce, Havacılık İngilizce The aim of this research is to evaluate an English For Specific Purpose (Aviation English) Program which has been implemented by one of the public high schools by using Stufflebeam's CIPP (Content-Input-Process-Product) Model. In this study, Mixed Research Method, which is also referred as `Enriched Research Method`, was used in order to collect the data. Within this framework, as the first step, a need assessment was applied to 221 students. After the need assessment, the same students and 15 teachers of Aviation English were given a questionnaire in order to evaluate the program. As the last step, 6 students and 6 teachers were given semi-structured interviews in order to collect qualitative data.The results of the study revealed that there is a difference of perception between the students who studied and didn't study preparatory class. In addition to this, the study revealed that both students and teachers are satisfied with the overall quality of the implemented program. At the end of the study, it is stated that although the program addresses the institutional and individual needs, there are still some weaknesses stated by both teachers and students and these weaknesses can be minimized by revising the program by taking the results of this study into consideration. Key Words: CIPP, English for Specific Purpose, Aviation English.
Collections