4. sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik tersyüz sınıf modelinin uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı; Türkçe dersinde dördüncü sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin gelişiminde Tersyüz Sınıf Modelinin (TSM) rolünü incelemektir. Bu doğrultuda TSM'ye dayalı hazırlanmış öğretim etkinliklerinin Türkçe dersinde uygulandığı bu araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:•Tersyüz Sınıf Modelinin kullanıldığı dördüncü sınıf Türkçe dersinde öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirmede modelin uygulanmasına ilişkin yaşanan durumlar nelerdir?•Uygulama sürecine yönelik öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri nelerdir?Yöntem: Bu çalışma, eylem araştırması deseninde tasarlanmıştır. İlkokul dördüncü sınıf Türkçe derslerinde gerçekleştirilen araştırma süreci 9 hafta ve 45 ders saati sürmüştür. Bu süre içerisinde öğrencilere 13 etkinlik uygulanmıştır. Araştırma kapsamında gözlem, görüşme, dokümanlar (öğrenci günlüğü, araştırmacı günlüğü ve öğrenci ürünleri), eylem planları, öğrenme materyalleri ve geçerlik komitesi toplantı kararları veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Bulgular: Uygulama sürecinde modelin uygulanmasıyla birlikte öğrencilerin keyif aldıkları, bireysel ve grup etkinliklerinde sorumluluklarını yerine getirdikleri, öğrenci merkezli bir öğretme-öğrenme ortamı oluşturulmuştur. Öğrencilerin temel dil becerilerinin gelişimi süreci, araştırmacı tarafından etkin bir şekilde takip edilmiş ve gözlenmiştir. Bunun yanında süreçle ilgili öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada toplanan verilerin analiz edilmesiyle temel dil becerilerinin gelişimi süreci ile bu süreci etkileyen durum ve sorunlar belirlenmiştir. Sonuç ve Öneriler: Uygulama sürecinde yapılan etkinlikler, öğrencilerin temel dil becerilerinin gelişmesine katkı sağlamıştır. Aynı zamanda çeşitli bilişsel, duyuşsal, devinişsel, sosyal becerileri gelişmiş, sınıf yönetimi bakımından iyileşmeler sağlanmış ve uygulama sürecini etkileyen davranış sorunları azalmıştır. Bunun yanında öğretmen, öğrenci ve veliler Tersyüz Sınıf Modeli ve uygulama süreci ile ilgili olumlu görüşlere sahiptir. Sonuçlar bağlamında; Türkçe derslerinde teknoloji kullanımı ve TSM'nin kullanımı artırılarak öğrencilerin tüm dil becerilerini ve üst düzey düşünme becerilerini işe koşmalarına, olabildiğince fazla dil deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenci merkezli ve etkin öğrenmeye dayalı çok yönlü, çok boyutlu, uzun süren bireysel ve/ya grup çalışmaları, oyunlar, tiyatral etkinlikler, görsel ve işitsel çalışmalar ile disiplinlerarası çalışmalara yer verilebilir. Ayrıca öğretmen adayları ve öğretmenler; teknoloji entegrasyonu, teknoloji destekli öğretim yöntemleri ve ilgili derse uyarlanması konusunda uygulamaya dayalı eğitimler (seçmeli/zorunlu ders, hizmet içi eğitim, seminer vb.) alabilir, uygulama süreçleri takip edilerek desteklenebilir. Ayrıca modelin kullanımına ilişkin farklı sosyoekonomik düzeylerdeki öğrenci ve okullarda, farklı öğrenim düzeylerinde, farklı dersler bağlamında ve farklı araştırma desenleri kullanılarak çeşitli araştırmalar tasarlanabilir. Anahtar kelimeler: Tersyüz Sınıf Modeli, Temel dil becerileri, Türkçe öğretimi. Purpose: The purpose of this research is to examine the effectiveness of the Flipped Classroom Model (FCM) in the development of fourth-grade students' basic language skills to be used in the Turkish lesson. Within this aim, the teaching activities were developed by the researcher by taking into consideration of FCM and these activities were employed in terms of Turkish lesson. The research questions of the current study were stated below: •Which kind of circumstances affects the implementation of FCM designed to for developing fourth-grade students' basic language skills to be used in the Turkish lesson? •What are the views of fourth-grade students, their teachers, and parents related to the implementation of FCM? Method: This study is designed as action research. The current study was conducted by the researcher in a state-funded primary school located in Turkey. The process of implementation of FCM lasted for nine weeks and 45 hours of lesson. 13 teaching activities were employed based on the FCM. Observation, interview forms, documents (student diary, researcher's diary, and materials that fourth-grade students prepared), action plans, learning materials and the decisions which made by validity committee members were utilized as data collection instruments. Results: A great attention was paid for functionally employing FCM and teaching activities during the process of current study. Fourth-grade students participated in out-of-class and in-class activities. According to the results, fourth-grade students stated that they enjoyed participating in the out-of-class and in-class activities. Additionally, results showed that fourth-grade students fulfilled their responsibilities in individual and group activities as a student-centered classroom climate was created by research during the current study. In this study, fourth-grade students have effectively used the basic language skills in terms of Turkish lesson. Conclusion and Suggestions: As a consequence, teaching activities developed and employed based on FCM enhanced fourth-grade students' basic language skills of Turkish lesson. Additionally, fourth-grade students developed their cognitive, emotional, mental and social skills, classroom management improved, and behavioral problems of students negatively affecting the implementation of FCM decreased after the current study. Furthermore, teachers, students, and parents had positive views on the FCM and the implementation process of FCM. Based on the results of the current study, it may be suggested that FCM used in the current study and technology should be utilized in further study and FCM may be disseminated by doing this. Additionally, attending pre- and in-service training about technology integration and technology-supported teaching methods was suggested for teachers and teacher candidates. Some multi-dimensional, interdisciplinary activities based on individual and/or group works, games, theatrical activities, visual and auditory works, student-centered and effective learning must be designed. These activities must require to employ all language skills and high-level thinking skills of the students, and must require to have as much language experience as possible. Further research may be conducted to test the effectiveness of FCM with other populations, such as students at variant socioeconomic status and from different educational backgrounds. Further study may examine the effectiveness of FCM which may be utilized in different schools or lesson. In addition to this, further study may be designed by using a different research design which not to be utilized in the current study.Keywords: Flipped Classroom Model, Turkish instruction, Basic language arts.
Collections