2018 sosyal bilgiler öğretmenliği öğretim programının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, 2018 Sosyal Bilgiler öğretmenliği öğretimprogramını incelemek ve öğretim üyelerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir.Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi deseninegöre desenlenmiştir. Bu araştırma kapsamında konu ile ilgili dokümanlar incelenmiş vedokümanlardan elde edilen verilerin teyit edilmesi amacıyla güncellenen programıngeliştirilme sürecinde yapılan çalıştaylara katılarak görüş bildiren katılımcılarla yarıyapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Dokümanlardan ve görüşmelerden eldeedilen veriler problem durumunda yer alan sorulara cevap alınacak şekilde betimsel veiçerik analizi tekniklerinin birlikte kullanılmasıyla çözümlenmiştir.Bulgular: Araştırma bulguları, güncellenen Sosyal Bilgiler öğretmenliğiöğretim programında yapılan değişikliklerin, program geliştirme süreçlerinin bir boyutuolan içerik boyutunu kapsadığı görülmektedir. Programın hazırlanmasına katkı sağlayanöğretim üyeleriyle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler de bu bulguyu desteklerniteliktedir.Sonuç ve Öneriler: Bu çalışma, kuramsal olarak zengin bir içeriğe sahip gibigörünen 2018 Sosyal Bilgiler öğretmenliği öğretim programının uygulanma sürecindevar olan aksaklıkların devam edeceğini ortaya koymaktadır. Güncellenen SosyalBilgiler öğretmenliği öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen adaylarıve öğretim üyelerinin görüşlerinin alındığı nitel araştırmalar yapılabilir.Anahtar kelimeler: Sosyal bilgiler öğretmenliği, Sosyal bilgiler, Programdeğerlendirme, Öğretim programı Purpose: The aim of this research is to examine the 2018 Social Studies TeacherEducation Undergraduate Program and to evaluate it within the framework of the viewsof the faculty members.Method: The research was designed according to the document analysis pattern,one of the qualitative research methods. Within the scope of this research, relevantdocuments were examined and semi-structured interviews were conducted with theparticipants who participated in the workshops during the development of the updatedprogram in order to confirm the data obtained from the documents. The data obtainedfrom the documents and interviews were analyzed by using descriptive and contentanalysis techniques together to answer the questions in case of problems.Results: The findings of the research show that the real substantial changes inthe updated Social Studies Teacher's degree program occurred in the content dimension.The data obtained from the interviews with the faculty members who contributed to thepreparation of the program support this finding.Conclusion and Suggestions: This study reveals that the content of the 2018program is theoretically sound but the existing problems in the implementation of thenew program, will persist. Qualitative research can be conducted on the applicability ofthe updated Social Studies teaching undergraduate program and the opinions ofprospective teachers and faculty members.Keywords: Social studies teacher, Social studies, Curriculum evaluation, Curriculum
Collections