EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 419
-
Eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerilerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-15)Bu çalışmanın amacı, eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerilerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının birinci yarıyılında Antalya ... -
Görev temelli dil öğretim yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Yabancı dil olarak İngilizcenin öğretimi, İngilizce dilinin tüm dünyada yaygın olarak kullanımının artması ile birlikte günden güne önemi artmış bir konudur. Bu kapsamda birçok araştırmacı nasıl daha iyi öğretebiliriz ... -
Ortaokul 5. sınıflarda yabancı dil ağırlıklı sınıf uygulaması hakkında İngilizce öğretmenleri ve okul yöneticilerinin görüşlerinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-27)Bireyin yabancı bir dili öğrenmesi ve kendi hayatında olumlu yönde bir değişiklik meydana getirebilecek seviyede bu yabancı dili kullanması kişisel gelişim açısından oldukça önemli bir durumdur. Bireyin en az bir yabancı ... -
Ortaöğretime Geçiş Sisteminde gerçekleştirilen reformun liselerdeki örgütsel güç kaynaklarında değişime ve yenilikçilik kültürüne etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Bu çalışmanın amacı liselere giriş sisteminde yapılan reformun müdürlerin kullandıkları güç kaynaklarına, güç değişimine etkisini ve güç kaynakları ile yenilikçilik kültürü arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada nicel ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul 4. sınıf öğrencileri tarafından yazılmış metinleri değerlendirmelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-14)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul 4. sınıf öğrencileri tarafından yazılmış metinleri değerlendirmelerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada nicel araştırma türü olan ilişkisel ... -
İlkokul ve ortaokullarda yaşanan finansman sorunlarına ilişkin yönetici ve veli görüşleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Türkiye'de temel eğitim, anayasanın 42. Maddesi gereğince ücretsiz bir hak olarak güvence altına alınmıştır. Ancak bu görevi yüklenen devlet, kaynakları merkezi yönetim aracılığıyla aktardığından, okulların birçok ... -
9-12. sınıf öğrencilerinin sınıf içi durumlarının dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) açısından değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-07)Bu çalışmada DEHB yaşayan çocukları sınıf içinde belirlemek ve ailelerine gerekli bilgiler verilerek bilinçlendirme yapmak amaçlanmıştır. Ayrıca DEHB yaşayan çocukları belirleyip onlara uygun öğretim yöntemleri uygulayarak ... -
Yabancı futbolcuların ve kulüp yöneticilerinin Türkçe öğrenimine ilişkin görüşleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Çalışmanın amacı; Türk liglerinde profesyonel olarak futbol oynayan yabancı futbolcuların ve kulüp yöneticilerinin Türkçe öğrenimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla yarı yapılandırılmış görüşme formu ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin kaynaştırma becerileri öz değerlendirmeleri ve kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-21)Fen bilimleri Dersi öğrencilerin günlük yaşantılarında çevresindekilerle iletişim ve etkileşimlerinde başarılı olmalarını sağlama konusunda önemli bir yere sahiptir. Öğretmenler, kaynaştırma eğitimi uygulanırken başarılı ... -
Öğretmen liderliği eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta öğretici ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisi: İç içe geçmiş karma yöntem araştırması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-07)Bu araştırmanın temel amacı `Öğretmen Liderliği` eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta öğreticileri ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisini değerlendirmektir. Araştırmada, deney grubunda yer alan ... -
Mesleki gelişim eğitim seminerlerine ilişkin öğretmen görüşleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-25)Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda her eğitim öğretim yılının başında ve sonunda yapılmakta olan ve derslerin kesiminden temmuz ayının ilk iş gününe, eylül ayının ilk iş gününden derslerin başlangıcına ... -
CERN`de yapılan çalışmalar doğrultusunda fen bilgisi öğretmen adaylarının parçacık fiziği üzerine farkındalıkları ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-09)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının parçacık fiziğine ilişkin farkındalıklarını ve bilgi düzeylerini tespit etmektir. Aynı zamanda fen bilgisi öğretmen adaylarının parçacık fiziğindeki bilgi düzeylerinin ... -
Liseye giriş sınavı (LGS)`nın yönetici, öğretmen, öğrenci ve veliye göre incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-08)Bu araştırmayla, yürürlüğe konulma gerekçelerine bağlı olarak LGS' nin hedeflerinin, merkezi sınav sonuçlarına göre yapılan sıralamalarda farklı gruplarda ve türde bulunan okullardaki idareci, öğretmen, öğrenci ve ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarının toplumsal cinsiyet rolleri göndermeleri açısından incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Bu araştırma, 2015–2016, 2016–2017, 2017–2018 eğitim–öğretim yıllarında ortaokulda (5, 6, 7, 8. sınıflar) okutulan Türkçe ders kitaplarında yer alan görsellerdeki kadın ve erkek figürlerinin birlikte gösterildiği bireylerin, ... -
Sosyal bilgiler dersinde jigsaw-ı tekniği kullanımının öğrenci başarısına, bilgilerin kalıcılığına ve derse karşı tutuma etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-21)Bu araştırmanın amacı İlköğretim 7. sınıf öğrencileri üzerinde Sosyal Bilgiler dersinde Türk Tarihine Yolculuk ünitesinin işlenmesi sırasında, İşbirlikli Öğrenme yöntemi alt tekniği olan Jigsaw-I (Birleştirme-I) tekniği ... -
Learner autonomy outside the classroom–students` beliefs on how active learners they are outside the classroom
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-13)Bu çalışma, ana dili Türkçe olan öğrencilerin sınıf dışında ne kadar aktif öğrenen olduklarını incelemektedir. Bu çalışmaya Türkiye'deki bir özel üniversitede okuyan 72 kadın ve 72 erkek, toplam 144 İngilizce hazırlık ... -
Öğretmen, yönetici ve müfettişlerin okul müdürlerinin muhakkiklik görevlerine ilişkin görüşleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-14)Bu çalışma, öğretmen, yönetici ve müfettişlerin okul müdürlerinin muhakkik görevlerine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Türkçe ders içeriğiyle ilişkili ve ilişkisiz sözcük kullanımının başarı ve tutuma etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-21)Türkçe dersinin en önemli amacı, dört temel dil becerisi kazandırmaktır. Bu beceriler dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerileridir. Türkçe dersleri, Türkçe Öğretim Programı'nın dört ögesi olan hedef, içerik, ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sorunlara ilişkin görüşleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-13)Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Küresel sorunlara ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Çalışmada, araştırmacı ... -
Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Bu çalışmanın amacı yenilenen Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı dersi program kazanımları ve program kazanımlarının uygulanabilirliğinin 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2017 yılında ...