Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 419
-
1940-1960 yılları arasında Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Edebiyat, duygu ve düşüncelerin estetik ve güzellik anlayışına uygun bir şekilde, yazılı veya sözlü olarak ifade edilmesi sanatıdır. Edebiyat eğitimi ise estetik zevki, eleştirel düşünme yetisi ve bakış açısı gelişmiş, ... -
2013 yılı 8. sınıf TEOG sınavı matematik sorularının Singapur PSLE sınav soruları ile karşılaştırmalı analizi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Bu araştırmada 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilk kez uygulanan 8. Sınıf TEOGsınavı matematik soruları ile eğitim politikası olarak kendini kanıtlamış Singapur eğitimsisteminin uyguladığı PSLE sınavı matematik sorularını ... -
2014-2015 TEOG sınavına ilişkin paydaş görüşleri ile öğretmen yapımı testlerle olan ilişkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı MEB tarafından belirlenen amaçlar doğrultusunda merkezi olarak uygulanan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavının amaçlarına ne derece ulaştığını ortaya çıkarmaktır. MEB'in TEOG ile ... -
2017 yılında yenilenen ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu çalışmanın amacı, devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin 2017 yılında yenilenen ve uygulamada olan ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretim programlarının uygulanmasına yönelik olumlu ve olumsuz görüşleri, karşılaştıkları ... -
3D bilgisayar modellerinin fen öğretiminde akademik başarıya etkisi: Güneş sistemi ve ötesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Fen Bilimleri dersi Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinin 3D bilgisayar modelleri yöntemiyle işlenildiğinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarında etkisi olup olmadığı araştırılmıştır.Bu araştırma ... -
4. sınıf ingilizce dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç, ürün modeline göre değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 2012-2013 eğitim-öğretim yılı 4+4+4 kademeli ve zorunlu eğitim sistemi ile birlikte uygulamaya konulan 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programını Stufflebeam'in Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (BGSÜ) ... -
4.ve 8.sınıf öğrencilerinin TIMSS 2015 matematik başarısını yordayan değişkenlerin belirlenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Bu çalışmada TIMSS 2015 Türkiye uygulamasına katılan dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını yordayan değişkenlerin yordama gücü incelenmiştir. Bu değişkenler öğrenci, okul ve sınıf özellikleri ... -
48-72 aylık çocukların toplumsal cinsiyet kalıpyargıları ile ebeveynlerinin toplumsal cinsiyet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Bu çalışmanın amacı, 48- 72 aylık çocukların toplumsal cinsiyet kalıpyargıları ile ebeveynlerinin toplumsal cinsiyet algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
5-6 yaş çocuklarının canlı-cansız kavramları edinimine duyu temelli eğitim programının etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 5-6 yaşındaki okul öncesi dönem çocukları için duyu temelli eğitim yaklaşımı temel alınarak hazırlanmış bir eğitim programının canlı-cansız kavramı edinimleri üzerine etkisini incelemektir. Bu nedenle ... -
5. sınıf Türkçe ders kitabındaki atasözlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-18)Bu çalışma, değerleri yansıtan atasözlerini belirlemek, yeni müfredata göre hazırlanan MEB yayınlarına ait 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan atasözlerinden kök değerlerle ilgili olanların görünümünü tespit etmek ve ... -
5.sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki Gerçekleşen Düşler ünitesinin öğretiminde 5E modelinin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarıya ve tutuma etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; 5E modelinin, ilköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanının `Gerçekleşen Düşler` ünitesinin öğretiminde uygulanan 5E modelinin öğrencilerin bilimsel süreç ... -
6 ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarının tema ve metin türü açısından incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-31)6 VE 7. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ TEMA VE METİN TÜRÜ AÇISINDAN İNCELENMESİCivan, MuratYüksek LisansTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim DalıTürkçe Eğitimi ProgramıTez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Mevlüt GülmezTemmuz ... -
6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanan sosyal duygusal beceri eğitimi programının öğrencilerin duygusal zeka düzeylerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6., 7. ve 8.sınıf öğrencilerine uygulanan Sosyal Duygusal Beceri Eğitimi Programının öğrencilerin duygusal zeka düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmada, öncelikle 6., 7. ve 8. sınıfa ... -
60 - 72 aylık çocukların sosyal becerilerinin problem çözme becerilerini yordama gücü
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-27)Bu araştırmanın amacı 60 – 72 aylık çocukların sosyal becerilerinin problem çözme becerilerini yordama gücünün belirlenmesidir. Çalışma, nicel araştırma yöntemi olan ilişkisel araştırma modeli bağlamında yürütülmüştür. ... -
8. sınıf öğrencilerinin gerçek yaşam problemlerini çözme becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-20)Günümüz çağının ihtiyaç duyduğu insan modelinin yetiştirilmesinde, problem çözme, oldukça önemli bir yere sahiptir. Amacına uygun olarak tasarlanmış problemlerin kullanılması, matematik derslerinde belirlenen hedeflere ... -
9,10,11,12. sınıf İngilizce dersi öğrenci kitapları, öğrenci çalışma kitapları ve öğretmen kitaplarında yer alan değerler
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-22)Değerler eğitimi yaşamın erken dönemlerinde başlar, bu eğitim toplumdan, medyadan, arkadaşlardan, oyun gruplarından, etkilenerek gelişir. Bu noktada okulun rolü, çocuğun aldığı değerleri birleştirip iyileştirmek ve onlara ... -
9-12. sınıf öğrencilerinin sınıf içi durumlarının dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) açısından değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-07)Bu çalışmada DEHB yaşayan çocukları sınıf içinde belirlemek ve ailelerine gerekli bilgiler verilerek bilinçlendirme yapmak amaçlanmıştır. Ayrıca DEHB yaşayan çocukları belirleyip onlara uygun öğretim yöntemleri uygulayarak ... -
9. sınıf matematik dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç, ürün değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2013-2014 öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan ortaöğretim matematik dersi öğretim programını, programın uygulanışını ve programın etkililiğini öğretmen görüşleri ve sınıf içi gözlemler doğrultusunda ... -
A case study of the factors hampering teachers` successful teaching in young learners` English language classrooms
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Birçok ülke dil öğretimi politikalarını değiştirdi ve İngilizce öğrenmeye başlama yaşını ilkokula indirdi. Türkiye'de İngilizce 2012 yılından beri ilkokul öğrencilerine zorunlu ders olarak öğretilmektedir. Ancak bu ... -
A comparison of students` and teachers` perceptions on the use and instruction of vocabulary learning strategies
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı kelime öğrenme stratejilerinin kullanımının ve öğretiminin önemine ve uygulanmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen algılarını saptamak ve karşılaştırmaktır. Öğrenci ve öğretmen algılarının araştırma ...