Sosyal bilgiler dersinde jigsaw-ı tekniği kullanımının öğrenci başarısına, bilgilerin kalıcılığına ve derse karşı tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı İlköğretim 7. sınıf öğrencileri üzerinde Sosyal Bilgiler dersinde Türk Tarihine Yolculuk ünitesinin işlenmesi sırasında, İşbirlikli Öğrenme yöntemi alt tekniği olan Jigsaw-I (Birleştirme-I) tekniği kullanımının, okulun mevcut öğretim programına göre öğrencilerin akademik başarısı, bilgilerinin kalıcılığı ve derse karşı olan tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu araştırmada beş haftalık uygulama ile nicel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmada kullanılan yöntem ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Antalya ili, Kepez ilçesi, Sefa Akın Ortaokulu'nda öğrenim gören 59 adet 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemlerinden jigsaw tekniği, kontrol grubunda ise okulun mevcut öğretim programı kullanılarak dersler işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi (ABT) VE Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği (SBDTÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22 paket programıyla ve anlamlılık düzeyi 0,05 dikkate alınarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda İşbirlikli Öğrenme tekniği olan Jigsaw tekniğiyle uygulama yapılan deney grubu öğrencilerinin akademik başarı, bilgilerin kalıcılığı ve derse karşı olan tutum yönünden, mevcut öğretim programının kullanıldığı kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research ın social studies lessons, on Elementary 7th grade students, during the processing of the 'Türk Tarihine Yolculuk' unit, Effect of jigsaw technique, on academic achievement of students, information to determine the persistence and on attitudes toward the course according to current school curriculum of usage. A quantitative study with five weeks of practice in this study. The method used in the research is the quasi-experimental design with pre-test and post-test control group. The sample of the study consisted of 59 7th grade students attending Sefa Akın Secondary School in Kepez, Antalya in the 2016-2017 academic year. In the experimental group, the jigsaw technique was used for cooperative learning methods, and the lessons were taught using traditional teaching methods in the control group. Academic Achievement Test (ABT) and Social Studies Attitude Scale (SBDTÖ) were used as data collection tools. Independent samples t-test was used for data analysis. Data were analyzed by SPSS 22 program and significance level was considered as 0,05. As a result of the research, it was concluded that the experimental group students who were applied with the Jigsaw technique which is applied by the cooperative learning technique were more successful than the control group using the current curriculum in terms of academic achievement, the permanence of the information and the attitude towards the course.
Collections