Öğretmen liderliği eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta öğretici ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisi: İç içe geçmiş karma yöntem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı `Öğretmen Liderliği` eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta öğreticileri ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisini değerlendirmektir. Araştırmada, deney grubunda yer alan katılımcılara 8 hafta boyunca haftada iki gün olmak üzere 25 etkinlikten oluşan `Öğretmen Liderliği` eğitim programı, araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Öğretmen Liderliği Ölçeği ve görüşme formu kullanılmıştır. Kalıcılık testlerinin doldurulması ile eş zamanlı olarak katılımcılar ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Katılımcıların ön testlerden, son testlerden ve kalıcılık testlerinden aldıkları puanların karşılaştırılabilmesi için, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis, tekrarlı ölçümler için Wilcoxon işaretli sıralar testi yapılmıştır. Katılımcıların öğretmen liderliği beceri düzeylerini artırmak amacıyla hazırlanan `Öğretmen Liderliği` eğitim programının, öğretmenlerin öğretmen liderliği beceri düzeylerine etkisi incelendiğinde, deney grubunda yer alan öğretmenlerin liderlik beceri düzeylerini anlamlı derecede artırdığı görülmüştür. Primary purpose of this study is to evaluate the effect of `Teacher Leadership` training program on the leadership skills of master instructors and teachers at non-formal education institutions. In the study, the `Teacher Leadership` training program including 25 activities was applied by the researcher to the participants in the experimental group two days a week for 8 weeks. Teacher Leadership Scale and an interview form were used as data collection tools in the study. After the retention tests were filled in, semi-structured interviews were conducted with the participants synchronously. SPSS 21.0 packaged software was used in the analysis of the study data. In order to compare the scores obtained by the participants from the pretests, posttests and retention tests, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis and Wilcoxon signed rank test for repeated measures were used. When examining the effect of the Teacher Leadership` training program prepared to increase the teacher leadership skill levels of the participants on the teacher leadership skill levels of the teachers, it was seen that there was a significant increase in the leadership skill levels of the teachers in the experimental group.
Collections