EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 419
-
PISA 2015 matematik okur-yazarlığı testinin farklı dilleri konuşan ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-15)Bu araştırmanın amacı, PISA 2015 Matematik okuryazarlığı testinin farklı dilleri konuşan ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli ile yürütülen bu araştırmada 54 numaralı kitapçık ... -
PISA 2015 Türkiye uygulamasında bazı öğrenci değişkenlerinin fen okuryazarlığı ve okuma becerileri başarısına etkisinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-19)Bu çalışmada, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 Türkiye verileri kullanılarak, PISA uygulamasına katılan öğrencilerin Fen okuryazarlığı başarı puanı ile Okuma becerileri başarı puanı arasındaki farkı ... -
Değişen madde fonksiyonu belirlemede kullanılan tekniklerin I. tip hata ve istatistiksel güç oranlarının karşılaştırılması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-17)Bu araştırmada, iki kategorili puanlanan maddelerde, KTK ve MTK' ye dayalı DMF belirleme tekniklerinin belirlenen koşullar altında I. Tip hata ve istatistiksel güç oranlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç ... -
Yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan uzay bilimleri konularının öğretiminde karşılaşılan güçlükler
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)2018 yılından itibaren ortaokullarda uygulamaya konan Fen Bilimleri Öğretim Programı'ndaki Dünya ve Evren konu alanında yer alan Astronomi ve Uzay Bilimleri içerikli ünitelerin bir önceki öğretim programına göre ... -
TIMSS 2015 sekizinci sınıf matematik başarı testinin OECD ülkelerine göre ölçme değişmezliğinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Bu çalışmada TIMSS 2015 verileri kullanılarak, matematik başarı testine katılan sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının ülkelere göre ölçme değişmezliği incelenerek, ülkeler bakımından farklılık gösterip ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Suriyeli öğrenciler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Türkiye'de yaşama dâhil olan Suriyeli çocukların hayata ve yaşadıkları yere adapte olmaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Bunu sağlarken de en büyük görev sığınmacı çocukları eğiten öğretmenlere düşmektedir. Türkiye ... -
ders dışı etkinliklerin öğrencilerin sosyal gelişimine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu çalışmanın amacı, örtük program kapsamında huzurevi ziyaretlerinin ortaokul düzeyindeki öğrencilerin sosyal gelişimlerini nasıl etkilediğinin, yaşlıların dünyasını nasıl algıladıklarının belirlenmesi ve kuşaklar arası ... -
Pısa 2012 okuma becerileri ölçeğinin, uygulama dili doğrultusunda belirlenen ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Araştırmanın amacı, PISA 2012 okuma becerileri testinin farklı ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesidir. Ülkeler belirlenirken, ölçek dili dikkate alınmıştır. Araştırmada, sırasıyla, aynı dili kullanan ülkeler ... -
Işık kirliliği hakkında ortaokul 5. sınıf öğrencileri ile fen bilgisi öğretmenlerine ait bilgi düzeylerinin saptanması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-14)Bu çalışmanın amacı, ışık kirliliği hakkında ortaokul öğrencileri ile fen bilgisi öğretmenlerine ait bilgi düzeylerinin saptanması amacıyla görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma tekniği kullanılmış olup, ... -
İlkokul 4. sınıfta öğrenim gören özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin fen öğrenme ortamlarına ilişkin imajlarının resim çizme tekniği ile incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Yapılan bu çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıfta öğrenim gören devlet okulu ve özel okul öğrencilerinin fen öğrenme ortamına ilişkin imajlarını resim çizme tekniği ile tespit etmektir. Araştırmada betimsel araştırma ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) algıları
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-05)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) algılarının belirlenen kriterlere göre (cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, anne baba eğitim durumu, anne- baba meslekleri, ... -
2017 yılında yenilenen ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu çalışmanın amacı, devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin 2017 yılında yenilenen ve uygulamada olan ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretim programlarının uygulanmasına yönelik olumlu ve olumsuz görüşleri, karşılaştıkları ... -
Ekoloji temelli eğitimlerin ortaokul öğrencilerinin ekolojik ayak izi farkındalığına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-18)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin uygulanan ekoloji temelli eğitimler kapsamında çevresel anlamda bilinçlenmeleri ve ekolojik ayak izi farkındalık değerlerinin arttırılmasıdır. Araştırma, 2017-2018 Eğitim ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının temel astronomi konularındaki bilgi ve tutum düzeylerinin belirlenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-19)Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmen adaylarının temel astronomi konularına yönelik bilgi düzeylerinin ve astronomiye yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunu belirlemek, çeşitli demografik değişkenler (cinsiyet, ... -
Ortaöğretim öğrencilerine yönelik mobil destekli ve kâğıt kalem testlerin karşılaştırılması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-04)Bu çalışmada üç farklı başarı testinin, mobil(çevrimiçi) ortamda ve geleneksel yöntemle uygulanarak testlerin psikometrik özelliklerinin ve cinsiyete göre öğrenci performanslarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Betimsel ... -
Çocuklarda sosyal yalnızlığın yordayıcısı olarak aile yaşam kalitesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu araştırmada 5-6 yaş çocuklarının sosyal yalnızlık eğilimi ve aile yaşam kalitesiincelenmiştir. İlişkisel tarama modeline dayalı betimsel araştırma niteliğindeki bu çalışma,2017-2018 eğitim öğretim yılında Antalya ili ... -
Yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde google earth kullanımının öğrenci başarı ve tutumları üzerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-29)Bu çalıĢma sosyal bilgiler dersinde Google Earth kullanımının öğrencilerin baĢarısı ve derseyönelik tutumu üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıĢtır. Bu amaçdoğrultusunda çalıĢma ön test-son test kontrol ... -
Sınıf öğretmenlerinin FeTeMM farkındalıkları ve FeTeMM eğitimi uygulamalarına yönelik görüşleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-15)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin sahip olduğu FeTeMM farkındalık düzeylerini belirlemek ve FeTeMM eğitiminin uygulamaları hakkındaki öğretmen görüşlerini tespit etmektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-06)Bu araştırmanın amacı Yükseköğretim Kuruluna bağlı farklı üniversitelerde fen bilgisi öğretmenliği lisans programı dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim bilgisi, öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeylerini ... -
Türk eğitim sisteminde yönetici atama yönetmeliği ve liyakat sistemine eğitim yöneticilerinin bakış açıları: Bir durum çalışması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-06)Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde ` Yönetici Atama Yönetmeliği ` ve `Liyakat Sistemi ` ile ilgili Eğitim Yöneticilerinin karşılaştığı problemler araştırılmıştır. Araştırma betimsel nitel bir araştırma olup, nitel araştırma ...