Learner autonomy outside the classroom–students` beliefs on how active learners they are outside the classroom
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ana dili Türkçe olan öğrencilerin sınıf dışında ne kadar aktif öğrenen olduklarını incelemektedir. Bu çalışmaya Türkiye'deki bir özel üniversitede okuyan 72 kadın ve 72 erkek, toplam 144 İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Çalışma için karma yöntem seçilmiş ve 12 ana bölümlü 38 maddelik 5li likert anket ve açık uçlu sorulardan oluşan Hyland'in İngilizce Öğrenme Etkinlikleri Anketi adapte edilmiştir. Ayrıca, 14 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüş ve aynı öğrenciler 15 gün boyunca sınıf dışında yaptıkları etkinlikleri kayıt ettikleri günlükler tutmuşlardır. Sonuçlara göre, öğrenciler bir dereceye kadar özerkler ancak yine de kendilerini bu konuda geliştirmeleri gerekli. Anket sonuçlarına göre öğrencilerin en çok tercih ettiği etkinlikler; şarkı dinleme, bilgisayar ve telefon uygulamaları kullanma, video seyretme, internette gezinme, öğrencilerle konuşma, arkadaşlarla konuşma ve internette konuşmaktır. Tutulan günlüklere göre en çok tercih edilen etkinlikler film/dizi izleme, sınıf içi İngilizce kullanımı, yabancı arkadaşlarla konuşma, arkadaşlarla konuşma, kelime çalışma, kitap okuma, müzik dinleme ve öğretmenlerle konuşma çıkmıştır . Ayrıca, öğrenciler yapmak istedikleri pek çok etkinlik olduğunu ancak çeşitli sebeplerle yapamadıklarını belirtmişlerdir. Görüşme sonuçlarına göre, çoğu öğrenci İngilizcenin özellikle eğitim ve kariyer için önemli olduğunu belirtmiş, genellikle İngilizce konuşurken kendilerine güvendiklerini eklemişlerdir. Ek olarak, ana dili Türkçe olmayan öğrencilerle İngilizce konuşmak daha doğal geldiği için kendilerini daha rahat hissettiklerini vurgulamışlardır. Son olarak, ders dışı yaptıkları etkinlikleri hem eğlence hem de dil becerilerini özellikle geliştirme amaçlı yaptıklarını eklemişlerdir.Anahtar Kelimeler: Sınıf dışında öğrenen özerkliği, sınıf dışı etkinlikler, dil öğrenme motivasyonu, öğrenme stratejileri, ikinci dil öğrenimi This study examines Turkish speaking students' beliefs on how active learners they are outside the classroom. 144 English preparatory class students, 72 women and 72 men, who study at a private university in Turkey participated in this study. Hyland's English Learning Activities questionnaire, consisting of 12 main sections with 38 Likert type questionnaires and open-ended questions, has been adapted for the study. In addition, semi-structured interviews were conducted with 14 students, and the same students kept their daily record of activities outside the class for 15 days. The results show that the students are autonomous to some degree but there is still room for improvement. According to the survey results, the Most Preferred Activities (MPA) of the students are listening to songs, using computer and phone applications, watching videos, surfing on the internet, speaking with students, speaking with friends and chatting online. Based on the journals, the MPA are watching film/series, in-class English use, speaking with foreign friends, speaking with friends, working with words, reading books, listening to music and speaking with teachers. Students also stated that there are many activities they want to do, but they cannot do for various reasons. According to interview results, most students have stated that English is important particularly for education and career, and they added that they were confident in speaking English in general. However, they also have stressed that they felt more comfortable when speaking English to non-Turkish students mainly because it was more natural. Finally, they added that they did these out-of-class activities both for entertainment and with the purpose of developing their language skills.Keywords: Learner autonomy outside the classroom, out-of-class activities, language learning motivation, learning strategies, second language learning
Collections