Türkçe ders içeriğiyle ilişkili ve ilişkisiz sözcük kullanımının başarı ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkçe dersinin en önemli amacı, dört temel dil becerisi kazandırmaktır. Bu beceriler dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerileridir. Türkçe dersleri, Türkçe Öğretim Programı'nın dört ögesi olan hedef, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve ölçme-değerlendirme kapsamında yürütülmektedir. Ancak ölçme ve değerlendirme aşamasında bazı güçlükler karşımıza çıkmaktadır. Türkçe dersinde, ölçme ve değerlendirme uygulamalarında öğretmen tarafından hazırlanan başarı testlerinde öğrencinin bilişsel şemalarının göz ardı edilebildiği görülmüştür. Bu çalışmanın amacı; Türkçe dersinde, öğretmen tarafından hazırlanan ölçme ve değerlendirme uygulamalarında yer alan soruların tema konuları ile ilişkili ve ilişkisiz sözcük içermesinin Türkçe ders başarısı ve tutuma etkisini ve cinsiyet değişkeninin bu etki üzerindeki rolünü ortaya koymaktır. Betimleyici çözümleme yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışma, Antalya ili, Kepez ilçesinde Milli Eğitim'e bağlı olan bir ortaokulda 110 tane 6. Sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma seçkisiz olarak atanan iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada `Biz ve Değerlerimiz` tema konuları işlenmiş ve öğretim süreci başında ve sonunda olmak üzere 6 hafta arayla tekrarlı ölçümler yöntemi kullanılarak tutum ölçeği ve başarı testi iki gruba da uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Veri analizleri sonucunda tema konuları ile ilişkili ve ilişkisiz sözcüklerin yer aldığı başarı testlerinin uygulandığı her iki grupta da başarı artarken, tema konuları ile ilişkili sözcüklerin yer aldığı grubun başarısının daha fazla arttığı, tutumlarında ise anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Ayrıca uygulanan başarı testinde kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha yüksek başarı gösterdiği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara yönelik tartışma çalışmada yer almaktadır. The main aim of the Turkish course is to gain four basic language skills. These skills are listening /observing, speaking, reading and writing. Turkish courses are carried out in accordance with the four components of Turkish Curriculum: target, content, learning-teaching situations and measurement-evaluation. However, there are some difficulties in the measurement and evaluation stage. In the Turkish lesson, it was seen that the students' cognitive schemas can be ignored in the achievement tests prepared by the teacher in the measurement and evaluation applications. The aim of this study is to reveal the effects of the related and unrelated words connected to theme subjects and the role of gender variable on this effect. This study, which was carried out using descriptive analysis method among 111 students of 6th grade in a secondary school in Kepez , Antalya. The study was carried out on two groups assigned randomly. In the study the theme subject ''We and our values'' was processed and attitude scale and achievement test were applied by using repeated measurement method at 6 weeks intervals, at the beginning and at the end of the teaching period. The data were analyzed with SPSS program. As a result of the data analysis, it was observed that the success in both groups in which success tests involving unrelated and related words were applied in relation to the theme subjects, the success of the group in which the words related to the theme subjects increased, and there was no significant difference in their attitudes. .In addition, it was determined that female students had higher achievement than male students. The discussion of the evidences is included in the study.
Collections