Mesleki gelişim eğitim seminerlerine ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda her eğitim öğretim yılının başında ve sonunda yapılmakta olan ve derslerin kesiminden temmuz ayının ilk iş gününe, eylül ayının ilk iş gününden derslerin başlangıcına kadar süren ve ortalama bir aylık bir zaman dilimini ifade eden Mesleki Gelişim Eğitim Seminerlerinin işlevselliğini öğretmenlerin bakış açısından saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma; nitel bir çalışma olup, araştırmada durum çalışması tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın farklı türdeki okullarda görev yapan öğretmenler ile gerçekleştirilmesi sebebiyle araştırmada durum çalışması tekniği desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı, Antalya ili merkez ilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bulunan ilkokul-ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, katılımcıların verdiği cevaplar ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Araştırma verileri, transkript işlemi sonrası NVIVO 12 bilgisayar yazılımı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada içerik analizinin bir öğesi olan frekans ve yüzde analizi kullanılmış; katılımcı görüşleri ana tema ve alt temalar altında taslak temalar halinde kategorileştirilmiş ve uzman görüşü alınarak son şekli verilmiştir. Bu temalandırma sonucu oluşan alt temalar da frekanslarına göre tablolar şeklinde bulgular kısmında yer verilmiştir. Ayrıca bu temalar, katılımcılardan doğrudan alıntılarla desteklenerek araştırmanın inandırıcılığı yükseltilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen temel bulguya göre, katılımcılar mesleki gelişim eğitim seminerlerinin mevcut uygulanan şekliyle işlevsel olmadığını düşünmektedirler. Alt temalar açısından incelendiğinde katılımcı görüşlerinin konuya ilişkin düşüncelerinin çeşitlilik gösterdiği görülmektedir. Araştırma bulgularına göre katılımcılar, mesleki gelişim seminerlerine iki farklı açıdan yaklaşmışlardır. İlk olarak katılımcılar bu seminerleri eğitim öğretime hazırlık, planlama yapma, dönemi değerlendirme, bireysel ve mesleki gelişim sağlama, birliktelik, bilgi alış verişinde bulunma, ders materyallerini inceleme, eğitim sistemindeki değişikliklerden haberdar olma açısından olumlu, katkı sağlayan ve verimli geçen bir süreç olarak değerlendirmişlerdir. Fakat başka bir açıdan katılımcılar bu seminerleri formalite, zaman kaybı, para israfı, angarya, boş bir süreç, toplantı, kurul, komisyon, dedikodu, evrakçılık olarak değerlendirmiştir. Olumsuz değerlendirme yapmalarının gerekçeleri ise uygulamanın pratiğe dönük olmaması, program içeriğinin yetersiz, ilgi uyandırmayan, hep aynı konular olması, verilen eğitim ortamlarının teknolojik ve fiziksel alt yapılarının yetersiz olması, programda yer alan konuların eğitimin uzmanları tarafından verilmemesi, iki haftalık sürenin uzun olması, devletin bunun için ek ders ödemesi, yapılan çalışmaların denetlenmiyor olması, öğretmenlerin sene sonu için isteksiz ve yorgun olması, kes kopyala yapıştır şekliyle evraklar hazırlanıyor olması, internetten indirilen hazır sunuların kullanılması ve bireysel gelişime katkı sağlamadığı düşüncesidir. This study was conducted in the Ministry of National Education in the beginning of each school year and at the end of each school year and the first working day of the month of July, the beginning of the first working day of the beginning of the lessons and the average of a period of one month to express the functionality of the Professional Development Training Seminars From the point of view, it was realized. This research; A qualitative study, a case study technique was used in the study. Since the study was conducted with teachers working in different types of schools, the study used holistic multi-state design from case study technique designs.The study group of the study is composed of 20 teachers who are working in primary and secondary schools and high schools in the central districts of Antalya province in the 2018-2019 academic years and in the central districts of Antalya. In the research, semi-structured interview form consisting of open-ended questions was used as the data collection tool and the answers of the participants were recorded on the voice recorder. Research data were analyzed using NVIVO 12 computer software after transcript processing. Frequency and percentage analysis were used as part of the content analysis. the participant's opinions were categorized into draft themes under main themes and sub-themes and finalized by expert opinion. The sub-themes formed as a result of these themes are given in the form of tables according to their frequency. In addition, these themes were supported by direct quotations from the participants and the credibility of the research was tried to be increased. As a result of the study, the main finding is that participants' professional development training seminars are not as functional as they are currently practiced. When it is examined in terms of sub-themes, it is seen that the opinions of the participants about the subject vary. According to research findings, participants approached professional development seminars from two different perspectives. First of all, the participants considered these seminars as a positive, contributing and productive process in terms of preparation for education, planning, period evaluation, individual and professional development, cooperation, exchange of information, examination of course materials, awareness of changes in the education system. On the other hand, participants considered these seminars as Formality, Time Loss, Money Waste, drudgery, Empty Process, Meeting, Board, Commission, Gossip, and Documentary. The reasons for the negative evaluation are that the application is not practical, the content of the program is always the same subjects that are not enough interest, the technological and physical infrastructures of the education environments given are insufficient, the subjects in the program are not given by the experts of the education, the two-week period is longer, the state is the payment of the course, not being supervised, the teachers are reluctant and tired for the end of the year, the preparation of documents in the form of copy copy paste, the use of ready-made presentations downloaded from the Internet and does not contribute to the individual development.
Collections