EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 419
-
Modellemeye dayalı fen öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin anlama, hatırda tutma, yaratıcılık düzeyleri ile zihinsel modelleri üzerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi ?Madde ve Isı? ünitesinin Modellemeye Dayalı Öğretim yöntemi ile işlenmesinin; İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinde anlama, yaratıcılık, hatırda tutma düzeyleri ve zihinsel ... -
Öğretmen liderliğinin okulun liderlik kapasitesinin gelişimine etkisi: Bir durum çalışması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğretmen ve yöneticilerin öğretmen liderliğine bakış açısını belirleyerek, okullarda liderlik kapasitesinin gelişimine katkı sağlayacak bulgular elde etmektir. Bu araştırma, öğretmen liderliği ... -
Elektronik günlüklerle desteklenmiş fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı elektronik günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi öğrenme ürünlerine etkisini belirlemektir.Araştırma 2012 ? 2013 öğretim yılında Antalya ... -
Ritme dayalı müzik öğretim programının, öğrencilerin akış deneyimleri, müzik dersi başarıları ve müzik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkileri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ritme dayalı müzik öğretim programının öğrencilerin akış deneyimleri, müzik dersindeki başarıları ve müzik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada kontrol ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeyleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeylerini tespit etmektir. Ayrıca, öğrencilerin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerileri cinsiyet, öğrencilerin ... -
5-6 yaş çocuklarının canlı-cansız kavramları edinimine duyu temelli eğitim programının etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 5-6 yaşındaki okul öncesi dönem çocukları için duyu temelli eğitim yaklaşımı temel alınarak hazırlanmış bir eğitim programının canlı-cansız kavramı edinimleri üzerine etkisini incelemektir. Bu nedenle ... -
Okul öncesi ve ilkokul çocuklarında mizah gelişimi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi ve ilkokul çocuklarının mizah gelişimlerini Paul E. McGhee'nin mizah gelişim kuramına göre incelemektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde ... -
Okul dışı doğa uygulamalarının 5.sınıf öğrencilerinin fene ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi, `Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım? Ünitesi kapsamında `İnsan ve Çevre? konusunun işlenme sürecinde okul dışı doğa uygulamalarının, beşinci sınıf öğrencilerinin ... -
Developing listening and speaking skills of 6th grade primary school students by using student-centred activities: Burdur Gazi Primary School sample
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dinleme ve konuşma becerilerine yönelik başarılarının öğrenci odaklı etkinlikler kullanılarak ve bu şekilde öğrenciler pasif dinleyici konumundan aktif uygulayıcı konumuna ... -
Genel lise yöneticileri, öğretmenleri ve öğrencilerinin teknolojiye karşı tutumları ve eğitimde Fatih Projesinin kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, resmi ve genel liselerde bulunan yönetici, öğretmen ve öğrencilerin teknolojiye karşı tutumları ve 2012 - 2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya koyulan FATİH Projesi'ni kullanım düzeylerine ilişkin ... -
Devlet okullarında çalışan psikolojik danışmanlık ve rehberlik mezunu olan ve olmayan rehber öğretmenlerin duygusal zeka düzeylerinin karşılaştırılması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, devlet okullarında rehber öğretmen kadrosunda görev yapan psikolojik danışmanlık ve rehberlik mezunları ile diğer lisans programları mezunlarının duygusal zeka düzeyleri arasında anlamlı bir farkın ... -
Tarihle desteklenmiş geometri öğretiminin orta öğretim öğrencilerinin geometri bilimine ve bilim insanlarına yönelik imajlarına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tarihle desteklenmiş geometri öğretim yaklaşımının öğrencilerin geometri ve geometri ile ilgilenen bilim insanlarına yönelik imajlarına etkisinin incelendiği bu araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen ... -
Mobil destekli dil öğreniminde araştırma eğilimleri: Program geliştirme açısından doğurguları
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, SSCI kapsamındaki uluslararası dergilerde 2000-2012 yılları arasında yayınlanmış Mobil Destekli Dil Öğrenimi araştırmalarının tanımlayıcı özelliklerini, yöntemsel boyutlarını ve genel eğilimlerini ... -
İlköğretim matematik eğitiminde yaşam temelli senaryolarla desteklenmiş tam öğrenme stratejisinin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı; ilköğretim 6. sınıflarda matematik dersinde gerçek yaşam senaryolarıyla desteklenmiş tam öğrenme stratejisinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada matematik ... -
İlköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin uyguladıkları sınavların psikometrik niteliklerinin incelenmesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin hazırladığı sınavların psikometrik niteliklerinin incelenmesidir.Bu amaç doğrultusunda 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Kepez İlçe Milli Eğitim ... -
The use of the internet and Web 2.0 tools among EFL instructors
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil öğreniminde ve öğretiminde, internet ve Web 2.0 araçları hem öğrenciler hem de öğretmenler için muazzam kaynaklar ve fırsatlar sunar. Bu nedenle, İngilizce okutmanları teknolojinin dil sınıflarına entegre olmasına ... -
1940-1960 yılları arasında Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Edebiyat, duygu ve düşüncelerin estetik ve güzellik anlayışına uygun bir şekilde, yazılı veya sözlü olarak ifade edilmesi sanatıdır. Edebiyat eğitimi ise estetik zevki, eleştirel düşünme yetisi ve bakış açısı gelişmiş, ... -
Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerileri: Bir eylem araştırması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Donald Schön'ün uygulama açısından ele aldığı yansıtıcı düşünme kavramı üzerinde durulmuştur. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde yansıtıcı düşünme becerilerini nasıl ... -
Professional development of pre-service English language teachers in line with the European portfolio for student teachers of languages (Epostl)
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda mesleki gelişim üzerinde artan ilgi yansıtmanın ilgi çekmesini sağlamıştır. Mesleki gelişimin öğretmen eğitimi sırasında başlaması ve öğretmen adaylarının değişkenlik gösteren gereksinimleri yansıtmanın öğretmen ... -
Teachers` and students` perspectives on the integrated skills approach
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de yabancı dil eğitimi gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Geçmişten günümüze bir çok okul ve üniversitede daha iyi bir eğitim ve öğretim adına bir çok farklı metot ve yöntem ...