Genel lise yöneticileri, öğretmenleri ve öğrencilerinin teknolojiye karşı tutumları ve eğitimde Fatih Projesinin kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, resmi ve genel liselerde bulunan yönetici, öğretmen ve öğrencilerin teknolojiye karşı tutumları ve 2012 - 2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya koyulan FATİH Projesi'ni kullanım düzeylerine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmada tarama modeli kullanılmış olup araştırmanın evrenini 2012 - 2013 eğitim öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa ilçe sınırları içinde bulunan ve FATİH Projesi uygulanmakta olan 16 lisede görev yapmakta olan 58 okul yöneticisi 835 öğretmen ile bu okullarda öğrenim gören 14185 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma için bu evrenden 51 yönetici (%88), 270 öğretmen (%32), 375 öğrenci (%3) basit tesadüfi yöntemle seçilerek örneklem oluşturulmuştur.Yönetici, öğretmen ve öğrencilerin teknolojiye karşı tutumları ölçülürken Altun'un `Okul Yöneticilerinin Bilgisayar Teknolojisine Karşı Tutumları` ölçeğinden, katılımcıların FATİH Projesi'ni kullanım düzeylerine ilişkin görüşlerini ölçmek için ise Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Fatih Proje Ekibi tarafından hazırlanan FATİH Projesi Kullanım anketinden yararlanılmıştır. Her iki ölçek çözümlemeleri için SPSS 13.0, Excel 2007, LISREL 8.54 programlarından yararlanılarak, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-Testi, LSD ve tek yönlü varyans analizi (One Way Anova) testleri kullanılmıştır. Araştırmada farkların önemlilik düzeyi 0.05 olarak alınmıştır.Yönetici, öğretmen ve öğrencilerin teknolojiye karşı tutumlarına ilişkin bulgular incelendiğinde, teknolojiye ilgi, teknolojiyi kabullenme ve teknolojiye yönlendirme boyutlarında `yüksek`, teknoloji karşıtlığı ve teknoloji kaygısı boyutlarında `orta` düzeyde tutum belirttikleri görülmektedir. Fatih Projesi kullanım düzeyine ilişkin görüşlere ilişkin bulgularda ise öz yeterlik ve proje getirileri boyutunda `yüksek` düzeyde olumlu görüş belirtirken, katılımcılar yine `yüksek` düzeyde öğretim süreçlerinin FATİH Projesi gereksinimlerine göre düzenlenmesi gerekliliğini belirtmişlerdir. E-içerik kullanımı, eğitim gereksinimi ve kurum yeterliği boyutlarında ise katılımcılar `orta` düzeyde görüşe sahiptirler.Yönetici, öğretmen ve öğrenciler arasında FATİH Projesi kullanım düzeyi kurum yeterliği ve eğitim gereksinimi boyutlarında anlamlı farklılık vardır. Yöneticiler kurumlarını FATİH Projesi'nin uygulanabilirliği açısından yeterli bulurken, öğretmen ve öğrenciler aynı görüşte değildirler. Ayrıca yöneticiler FATİH Projesi'nin kullanımı konusunda diğer katılımcı gruplarına göre daha yüksek düzeyde eğitime ihtiyaç duymaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Teknoloji Tutumları, FAT?H Projesi Kullanım Düzeyi In this study, principals', teachers' and students' attitudes towards technology and their ideas about the use of FATİH Project, put into practice in 2012 - 2013 academic year in high schools, tried to be determined.Survey search model was used in this research and the population of the research consists of 58 principals, 835 teachers and 14185 students that are in 16 high schools located in the Muratpaşa district of Antalya in the academic year of 2012 - 2013. Samples for the research consist of 51 (88%) principals, 270 (32%) teachers and 375 (3%) students who were selected using random method.While evaluating the principals', teachers', and students' attitudes towards technology, Altun's questionnaire titled `school principals? attitudes towards computer technology? was used and for the determination of the contributors' opinions on the use of FATİH Project, a survey developed by the Ministry of National Education's team of the project FATİH. For both surveys' analyzes by the help of software SPSS 13.0, Excel 2007, and LISREL 8.54, the tests of frequency, percentage, mean, standard deviation, LSD, and One Way ANOVA were used. In the research the accepted level of significance is 0.05.Examined the findings of the attitudes towards the technology, it was founded that for the aspects of interest in technology, acceptance of technology, and guidance for the technology, contributors have `high` level of attitudes while having `medium` level of attitudes for opposition and anxiety of technology. For the findings of opinions for the use of FATİH Project it can be drawn that contributors see their self-adequacy and the returns of FATİH Project levels as `high`. They also think that the current curriculum must also be adapted for the FATİH Project. The contributors expressed `medium` level of opinion on the aspects of the use of e-content, need for in-service training, and adequacy of the institution. Between contributors, there are differences in the opinions on the aspects of need for in-service training and adequacy of the institution. While principals accept their institutions as enough for the Project FATİH, teachers and students disagree on that point. Moreover, principals stated that they need higher level of in-service training for the use of FATİH Project than students and teachers.Keywords: Attitudes Towards Technology, The Level of the Use of the Project FAT?H
Collections