Professional development of pre-service English language teachers in line with the European portfolio for student teachers of languages (Epostl)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda mesleki gelişim üzerinde artan ilgi yansıtmanın ilgi çekmesini sağlamıştır. Mesleki gelişimin öğretmen eğitimi sırasında başlaması ve öğretmen adaylarının değişkenlik gösteren gereksinimleri yansıtmanın öğretmen eğitimdeki önemini artırmıştır. Öğretmen adaylarının yansıtma becerilerinin gelişimi öğretmen eğitmenlerinin kişisel çabalarıyla sürdürülmektedir. Yanısıra öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerinin ve güçlü ve zayıf becerilerinin belirlenmeside sınırlı kalmıştır. Aday Dil Öğretmenleri için Avrupa Dil Portfolyosu (EPOSTL) öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini, güçlü ve zayıf öğretmenlik becerilerini belirleyen standart bir araçtır. Bu çalışma yansıtma yöntemiyle öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini, güçlü ve zayıf öğretmenlik becerileri hakkındaki düşüncelerini EPOSTL açısından belirlemekte ve öğretmen adaylarının bu aracın eğitim programlarına entegrasyonu ile ilgili düşüncelerini ortaya koymaktadır. Araştırma Akdeniz Üniversitesi'nde İngilizce öğretmenliği üçüncü sınıfta eğitim gören 97 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir buçuk yılı kapsayan betimsel bir araştırmadır. Öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini, güçlü ve zayıf öğretmenlik becerilerini belirlemek amacıyla üçüncü sınıfın ilk döneminde EPOSTL anketi uygulanmıştır. Ardından adaylara EPOSTL ile ilgili bir eğitim verilmiştir. Üçüncü sınıfın sonunda metodoloji ve diğer öğretmenlik derslerinin tamamlanmasının ardından EPOSTL anketi tekrar uygulanarak öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri araştırılmıştır. İlk ve son EPOSTL anketinin sonuçları karşılaştırılarak öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri belirlenmiştir. Son olarak dördüncü sınıfın ilk döneminin sonunda aynı öğretmen adayları ile EPOSTL'da yer alan öğretmenlik becerileri hakkındaki gelişmlerini takip ederek anket sonuçlarını desteklemek ve adayların EPOSTL hakkındaki görüşlerini belirlemek için bir görüşme yapılmıştır. Araştırma bulguları öğretmen adaylarının EPOSTL'da yer alan öğretmenlik becerileri açısından büyük oranda gelişim kaydettiklerini göstermektedir.Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu EPOSTL'da yer alan beceriler açısından yeterli olduklarını belirtmişlerdir. Ancak EPSOTL da yer alan yazma öğretimi ve sesletim gibi bazı beceriler açısından öğretmen adayları yeterli olmadıklarını ifade etmişler ve bazı becerilerde de öğretmenlik derslerini tamamlamış olmalarına rağmen bir düşüş gözlemlenmiştir. Görüşme bulguları da bu sonuçları desteklemiştir. Son olarak görüşme sonuçları öğretmen adaylarının EPOSTL'ın öğretmenlik programına entegre edilmesi ile ilgili olumlu bir yaklaşım içinde olduklarını göstermiştir. EPOSTL'ı mesleki gelişim ve yansıtmayı destekleyen çok yararlı bir araç olarak algılamışlardır. In recent years, the increasing focus on professional development has resulted in emphasis on reflection. The fact that professional development starts during pre-service teacher education and that pre-service teachers have varying needs has augmented the significance of reflection during teacher education. However, the development of student teachers' reflective skills has been maintained with individual teacher trainers' own efforts. Besides, the identification of strengths and weaknesses of student teachers is somewhat limited. The European Portfolio for Student Teachers of Languages (EPOSTL) is a standard tool to specify professional development of pre-service teachers, along with their strong and weak competences. The purpose of this study is to reveal the perception of student teachers' professional development, strengths and weaknesses in line with the EPOSTL and to discover the benefits student teachers can obtain with its integration. Ninety-seven third grade ELT students at Akdeniz University participated in the study. The study is a descriptive study spanning one and a half years. In order to find out the degree of development student teachers have undergone and identify their strong and weak teaching competences, adapted EPOSTL survey was administered at the beginning of the third grade. Then student teachers were given a training on the EPOSTL. Upon the completion of their methodology and other teacher development courses, the EPOSTL survey was administered again at the end of the third grade to analyse their professional development. The results of the EPOSTL surveys were compared and the degree of their professional development was identified. Lastly, at the end of the first term of the fourth grade to track the student teachers' progress on the competences included in the EPOSTL, to support the questionnaire results and to specify the student teachers opinions of the EPOSTL an interview was conducted. The findings of the study demonstrate that the student teachers have progressed considerably and the majority of the student teachers perceive themselves competent on the basis of the EPOSTL in terms of most of the skills. However, within the sections and sub-sections of the EPOSTL there are competences such as teaching writing and pronunciation, student teachers report themselves weak. In terms of some of the competences, a regression is detected even upon the completion of the teacher development courses. Additionally, the interview findings support these results. Finally, the interview results indicate that student teachers have a very positive attitude towards the integration of the EPOSTL. They perceive it as a very worthwhile tool to encourage reflection and promote professional development.
Collections