Developing listening and speaking skills of 6th grade primary school students by using student-centred activities: Burdur Gazi Primary School sample
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dinleme ve konuşma becerilerine yönelik başarılarının öğrenci odaklı etkinlikler kullanılarak ve bu şekilde öğrenciler pasif dinleyici konumundan aktif uygulayıcı konumuna getirilerek artırılıp artırılamayacağının araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma 2010-2011 güz ve bahar dönemlerinde 8 haftalık iki ayrı bölüm halinde toplam 16 hafta boyunca devam ettirilmiştir. Güz dönemindeki birinci 8 haftalık bölümde dinleme becerileri, bahar dönemindeki ikinci 8 haftalık bölümde ise konuşma becerileri ele alınmıştır. Çalışmaya, Burdur Gazi İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinden 48 öğrenci katılmıştır. Çalışmada amaç öğrenci başarısının ölçülmesiyle elde edilen verilerin araştırılması olduğundan nicel araştırma yöntemlerinin kullanılması tercih edilmiştir. Bu çalışma öntest-sontest deney-kontrol gruplu çalışma deseninde düzenlenen deneysel bir çalışma olarak uygulanmıştır. Öğrenciler rastgele atama yöntemiyle deney grubu ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Dinleme becerilerinin ele alındığı birinci bölümde deney ve kontrol grupları 24?er öğrenciden, konuşma becerilerinin ele alındığı ikinci bölümde ise deney ve kontrol grupları 22?şer öğrenciden oluşmaktadır. Deney ve kontrol grupları her iki bölümün ilk haftasında dinleme ve konuşma başarı testlerini içeren öntestlere tabi tutulmuş ve gruplar arasında istatistiksel olarak manidar bir farkın bulunmadığı tespit edilmiştir. Deney grubundaki öğrencilerle çalışmanın her iki bölümünde de 2. haftadan itibaren 6 hafta boyunca ve 1 ders saati içinde ders kitaplarından işledikleri konulara ek/tamamlayıcı olarak öğrenci odaklı etkinliklerle geliştirilmiş dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanmıştır. Kontrol grubu ise daha önce kullanılmakta olan yöntemlerle derslerine devam etmişlerdir. Her iki bölümde de 6 haftalık uygulama süresinin bitmesini takip eden haftada deney ve kontrol gruplarına dinleme ve konuşma başarı testlerinin yer aldığı sontestler verilmiştir. Öntest ve sontestlerden toplanan veriler Bağımlı Örneklem ve Bağımsız Örneklem T-testleri ve Sınıf İçi Korelasyon Katsayısı kullanılarak SPSS 16.0 istatistik paket programıyla incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre genç yetişkin öğrenenlerin dinleme becerilerindeki başarıları açısından deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak manidar bir farkın oluştuğu, konuşma becerilerinde ise her iki grubun başarı seviyelerinde artış olmasına rağmen deney grubunda bu artışın etki büyüklüğünün kontrol grubuna göre daha fazla olduğu gözlemlenmiştir. Ortaya çıkan bu sonuçlara göre öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmede öğrenci odaklı etkinliklerle zenginleştirilen derslerin öğrencilerin bu becerilerdeki başarı düzeylerini artırmada etkili olduğu anlaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: genç öğrenenler, dil becerilerinin öğretimi, dinleme becerilerinin geliştirilmesi, konuşma becerilerinin geliştirilmesi, öğrenci-odaklı etkinlikler This study aimed at understanding whether primary school 6th grade students? listening and speaking skills? achievements can be increased by using student-centred activities, and in this way, take them out from a state of passive to active learners. The study was carried on over 16 weeks during 2010-2011 fall and spring terms as two 8-week parts. In the first 8-week part in the fall term, listening skills, and in the second 8-week part in the spring term, speaking skills were dealt with. 48 students of 6th grade from Burdur Gazi Primary School participated. In the study, since the aim is to investigate data obtained by evaluating student achievements, quantitative research techniques were preferred. This study was applied as an experimental one with a pretest-posttest control group design. Students were chosen randomly. In the first part that listening skills were practiced, there were 24 students in each group, and in the second part that speaking skills were practiced, there were 22 students in both experimental and control groups. Experimental and control groups had pretests containing listening and speaking achievement tests in the first weeks of each period, and it was decided that there was no statistically significant difference between groups. With students in experimental group, for both parts of the study starting from the second week, listening and speaking lessons enhanced with student-centred activities were studied as completing tools to the subjects they studied from their coursebooks in one lesson time through 6 weeks. Control group, on the other hand, continued to have their lessons with usual techniques. In each part, in the weeks following 6 practice weeks, posttests containing listening and speaking achievement tests were given. Data gained from pretests and posttests were analysed by using Independent Samples T-test, Paired Samples T-test, and Intraclass Correlation Coefficient (ICC) via SPSS 16.0 statistical package program. In respect of the results evaluated, it was observed that there was a statistically significant difference between experimental and control groups in terms of listening skills? achievements of young adolescent learners, on the other hand, although both experimental and control groups had an increase in their achievement in speaking skills? achievements, the effect size of experimental groups? increase was higher than control groups?. In the light of these results, it was understood that in developing young adolescent learners? listening and speaking skills, lessons enriched with student-centred activities were effective in increasing achievement levels of students in those skills.Keywords: young learners, teaching language skills, developing listening skills, developing speaking skills, learner-centred activities
Collections