İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeylerini tespit etmektir. Ayrıca, öğrencilerin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerileri cinsiyet, öğrencilerin sosyoekonomik düzeyleri, anne-baba eğitim düzeyleri değişkenleri açısından da değerlendirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere ilkokul 4. sınıf Türkçe dersi kazanımlarını içeren tamamen küçük harflerle yazılmış, noktalama işaretleri kullanılmamış, bazı harfleri yanlış yazılmış bir metin verilmiştir. Öğrencilerin metinde hatalı yazılan kelimelerin doğrularını yazmaları, kullanılması gerektiği hâlde kullanılmayan noktalama işaretlerini de doğru yerlerde kullanmaları istenmiştir. Tüm yazım kuralları ve noktalama işaretleri ayrı ayrı değerlendirilmiş sonra da tüm öğrencilerin yazım ve noktalama kurallarını doğru ve yanlış uygulama sayısı belirlenmiştir. Bunların aritmetik ortalama ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Toplam puanlar hesaplanarak verilerin değerlendirilmesi için SPSS 18.0 programı kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Antalya ili Kepez ilçesinde öğrenim gören 6883 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklemini ise Kepez ilçesinde bulunan Baraj İlkokulu, Mobil İlkokulu ve Akev Kolejinde öğrenim gören 188 öğrenci oluşturmaktadır.Bu çalışmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, öğrencilerin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeylerinin istenenin çok altında olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin yazım ve noktalama kurallarını uygulama düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, anne-baba eğitim düzeylerine ve sosyoekonomik düzeylerine göre ise anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Yazım ve noktalama kuralları, sosyoekonomik düzey, anne baba eğitim düzeyi, ilkokul. The aim of the present study is to figure out the transfer levels of writing and punctuation rules in the written works of 4th grade primary school students. Additionally, the present study tries to examine the role of the gender, socio-economic welfare, and educational backgrounds of the parents on the transfer levels of writing and punctuation rules in the written works of 4th graders. Regarding this main purpose and taking the objectives of Turkish course into account, a text, which has no punctuation and written all in lower-case letters, including intentionally misspelled words was administered to the 4th graders. Subsequently, participants were asked to correct the spelling mistakes and punctuation errors on the text, if necessary. In the analysis the data, first of all, all the spelling and punctuation uses of the participants were examined separately and the participants? correct or wrong uses of the rules were calculated. Their mean scores and standard deviations were also computed through SPSS 18.0 software program. The scope of the present study is roughly 6883 4th graders who were enrolling in primary schools in Kepez district of Antalya during 2012-2013 academic year. The sample of the research includes 188 4th graders who enrolled in `Baraj Primary School?, `Mobil Primary School? and private AKEV College. The analysis of the gathered data revealed that the transfer levels of writing and punctuation rules in the written works of 4th grade primary school students is considerably below the expected level. Additionally, it is found out that while there is not any significant difference in terms of the gender of the students on the transfer levels of writing and punctuation rules in the written works, there were slightly significant differences in terms of socio-economic welfare and educational backgrounds of the parents. Keywords: Writing and Punctuation Rules, socio-economic welfare and educational backgrounds of the parents, primary school.
Collections