Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-20 of 22
-
3D bilgisayar modellerinin fen öğretiminde akademik başarıya etkisi: Güneş sistemi ve ötesi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Fen Bilimleri dersi Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinin 3D bilgisayar modelleri yöntemiyle işlenildiğinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarında etkisi olup olmadığı araştırılmıştır.Bu araştırma ... -
5.sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki Gerçekleşen Düşler ünitesinin öğretiminde 5E modelinin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarıya ve tutuma etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; 5E modelinin, ilköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanının `Gerçekleşen Düşler` ünitesinin öğretiminde uygulanan 5E modelinin öğrencilerin bilimsel süreç ... -
An investigation into relationship between Turkish and international students` l2 motivational self systems and their achievement level in foreign language learning
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'de bir özel üniversitedeki Türk ve yabancı öğrencilerin ikinci dil öğrenme motivasyonu benlik sistemlerini ve bu sistemlerin akademik başarılarıyla arasındaki ilişkisini incelemektedir. Öğrencilerin ... -
Ayırt edicilik ilkesine dayalı İngilizce öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, İngilizce dersinde ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada ön-test ... -
Dersliklere göre düzey kümesi uygulamasının ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik akademik başarıları ve benlik saygıları üzerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, dersliklere göre düzey kümesi uygulamasının ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik akademik başarıları ve benlik saygıları üzerine etkisini araştırmaktır.Araştırma, 2011-2012 eğitim ... -
Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, dijital öyküleme metodunun, ortaokul fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve derse yönelik tutumlarına olan etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin özerklik desteği ile öğrencinin akademik başarısı arasındaki ilişkinin saptanması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Motivasyon, sosyal bilimlerin bir çok alt disiplini kadar eğitim bilimleri için de önemli bir konudur. Çünkü değişen ve karmaşıklaşan sosyal ve ekonomik yaşam içerisinde öğrencilerin başarısını olumsuz etkileyen faktörlerin ... -
Fen günlükleri kullanımının akademik başarı, bilginin kalıcılığı ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, fen bilimleri dersi kapsamında bireysel bir öğrenme tekniği olan günlüklerin öğrenmedeki önemini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında ortaokul yedinci sınıf öğrencilerine fen günlükleri ... -
Fen laboratuvarı derslerinde kullanılan `Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme` yaklaşımının, fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi ve yaklaşım hakkındaki görüşleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen ve teknoloji eğitimi bir toplum için önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle fen ve teknoloji eğitiminin niteliğini arttırma çabası başta gelişmiş ülkeler olmak üzere birçok ülkenin önemli hedefleri arasına girmektedir. ... -
Fen öğretiminde kültüre duyarlı ve farklılaştırılmış kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-15)Bu çalışmada fen öğretiminde kültüre duyarlı ve farklılaştırılmış kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin 'Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş' ünitesindeki akademik başarılarına ve astronomiye yönelik ... -
Fen ve teknoloji derslerinde farklı deney türleri kullanmanın ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, laboratuara yönelik tutumlarına ve fen kaygı düzeylerine etkileri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen eğitiminde laboratuar çalışmaları çok önemli olup, öğrencilerin anlamlı öğrenme gerçekleştirmelerinde büyük bir role sahiptir. Farklı deney türlerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, öğrenme yaklaşımlarına ... -
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) içerikli okul sonrası etkinliklerin öğrencilerin başarılarına ve FeTeMM algıları üzerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-29)Bu araştırmanın temel amacı, mühendislik dizayn süreci doğrultusunda uygulanan Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) içerikli okul sonrası etkinliklerin yedinci sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket ünitesinin ... -
Görev temelli dil öğretim yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Yabancı dil olarak İngilizcenin öğretimi, İngilizce dilinin tüm dünyada yaygın olarak kullanımının artması ile birlikte günden güne önemi artmış bir konudur. Bu kapsamda birçok araştırmacı nasıl daha iyi öğretebiliriz ... -
İlköğretim 5. sınıf yer kabuğunun gizemi ünitesinde kavram karikatürü kullanımının öğrenci başarısına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı kavram karikatürlerinin 5. sınıf öğrencilerinin yer kabuğunun gizemi ünitesindeki akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Mevcut yöntemlerle karşılanamayan fen bilimleri dersinin a maçları kavram ... -
Ortaöğretim 10. sınıf Türk edebiyatı dersinde Türk halk hikâyelerinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ortaöğretim 10. Sınıf Türk Edebiyatı Dersinde yer alan Türk halk hikâyesi metinlerinin öğretilmesinde, Yaratıcı Drama yönteminin öğrencilerin akademik ders başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki ... -
Ödevin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 2006-2015 yılları arasında uluslararası dergilerde yayınlanmış ödev ile ilgili deneysel ve ilişkisel araştırmaların ortak etki büyüklüğünü meta analiz yöntemi ile değerlendirilmesidir. Ödev ile ilgili, ... -
Ön örgütleyicilerin 7. sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-19)Bu çalışmada, Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramında önerilen ön örgütleyicilerle öğretim stratejisinin 7. Sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin oran orantı konularına yönelik ... -
Sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-11)Bu çalışma sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımının öğrencilerin başarısı ve derse yönelik tutumu üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma ön test-son test ... -
Sudoku, Futoshiki ve Kakuro bulmacalarının 8. sınıf öğrencilerinin denklemler ve eşitsizlikler konusundaki başarılarına etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, okul dışı etkinlik olarak verilen sayı yerleştirme tarzı bulmacalardan Sudoku, Futoshiki ve Kakuronun 8. sınıf öğrencilerinin Denklemler ve Eşitsizlikler konusundaki akademik başarılarına etkisini ... -
Türkçe öğretiminde ders günlüğü kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ile yazma becerileri üzerine etkisi
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-03)Bu araştırmanın amacı, 4. sınıf Türkçe dersinde ders günlüğü kullanımının iki dilli öğrencilerin akademik başarıları ve yazma becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir.Bu çalışmada tek grup ön test-son test deneysel ...