İlköğretim 5. sınıf yer kabuğunun gizemi ünitesinde kavram karikatürü kullanımının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı kavram karikatürlerinin 5. sınıf öğrencilerinin yer kabuğunun gizemi ünitesindeki akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Mevcut yöntemlerle karşılanamayan fen bilimleri dersinin a maçları kavram karikatürü destekli öğretim süreci ile karşılanmaya çalışılmıştır. Kavram karikatürleri bir olay hakkında öğrencileri farklı görüşlerinin ortaya çıkmasını sağlayan görsel araçlardır. Kavram karikatürleri öğrencilerin derste aktif olmalarını sağlayan yenilikçi bir tekniktir. Öğrencilerin akademik başarılarını arttırabilme adına kavram karikatürlerinin etkisinin olabileceği düşünülmüştür.Uygulamada 2015-2016 eğitim öğretim yılında 5. sınıfta öğretim gören 81 öğrenci ile yarı deneysel çalışma yapılmıştır. Çalışmaya dahil olan toplam 4 şube 5. sınıf öğrencileri rastlantısal olarak 2 şubesi kontrol grubu diğer 2 şube ise deney grubu olacak şekilde belirlenmiştir. Uygulamaya geçilmeden önce pilot çalışma neticesinde geçerlilik ve güvenirliliği sağlanmış olan 18 soruluk bir başarı testi ön test olarak uygulanmıştır. Uygunluğu uzman görüşüne başvurularak belirlenmiş yer kabuğunun gizemi ünitesinin kazanımlarını bütünüyle kapsayacak şekilde toplam 8 tane karikatür çizilmiştir. Uygulama aşamasında kontrol grubu öğrencileri ile mevcut öğretim programı çerçevesinde ders işleyişi yapılmış, deney grubu öğrencileri ile de kavram karikatürleri ile desteklenmiş bir ders işleyişi yapılmıştır. Uygulama sonunda geliştirilen başarı testi son test olarak tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda kontrol grubunun ön test son test puanları arasındaki artış ile deney grubunun ön test son test puanları arasındaki artış karşılaştırıldığında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma sonuçları kavram karikatürlerinin 5. sınıf yer kabuğunun gizemi ünitesi konularında öğrencilerin akademik başarılarına etki etmediğini göstermiştir. The aim of this study is to investigate the effect of using concept cartoons in the mystery of the earth's crust unit on 5th grade students' achievement. The aims of the science course, which cannot be met by the existing methods, have been tried to be met with the concept caricature supported teaching process. Concept caricatures are visual aids which provide that students have different opinions about an event. Concept cartoon is an innovative technique which provides that students are active in course. It has been thought that the concept caricatures can improve students' academic achievement.In practice, a semi-experimental study was conducted with 81 students who were in the 5th grade in the 2015-2016 academic year. A total of 4 branches and 5th grade students who were included in the study were randomly assigned to be 2 branch control groups and 2 other branch groups. Before the application, an 18-item achievement test which has been validated and reliable as a result of pilot study, was applied as a pre-test. A total of 8 cartoons which were determined in accordance with expert opinion, and which cover the gains of The Mystery of The Earth's Crust totally, were drawn. In application phase, the control group students took a course in accordance with current curriculum, and experimental group students took a course supported by the concept caricatures. As a result of the application, the developed success test was applied again as a posttest. The obtained data were analyzed by statistical program.As a result of analyzes, any significant difference was found when the increase between pre-test scores and post-test scores of the control group and the increase between pre-test scores and post-test scores of the experimental group were compared. The results of the research showed that the concept cartoons in the mystery of the earth's crust unit did not affect the academic achievement of the 5th grade students.
Collections