Sudoku, Futoshiki ve Kakuro bulmacalarının 8. sınıf öğrencilerinin denklemler ve eşitsizlikler konusundaki başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul dışı etkinlik olarak verilen sayı yerleştirme tarzı bulmacalardan Sudoku, Futoshiki ve Kakuronun 8. sınıf öğrencilerinin Denklemler ve Eşitsizlikler konusundaki akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu amaca ek olarak, okul dışı etkinlik olarak verilen sayı yerleştirme tarzı bulmacalardan Sudoku, Futoshiki ve Kakuronun matematiğe karşı tutuma etkisini incelemek de amaçlanmıştır. Uygulamada 2015-2016 eğitim öğretim yılında 8. sınıfda öğrenim gören 34 öğrenci ile yarı deneysel çalışma yapılmıştır. Öğrenciler 7. sınıf konularından oluşan ve pilot çalışması yapılarak geçerlik güvenirlilik analizi yapılmış olan Seviye Belirleme Sınavı sonucunda başarı durumlarına göre sıralanmış ve eşleştirilmiştir. Eşlerden her biri rastlantısal olarak deney ya da kontrol grubuna yerleştirilmiştir. Uygulamaya geçilmeden önce pilot çalışma neticesinde geçerlik güvenirliği sağlanmış olan Başarı Testi öntest olarak uygulanmıştır ayrıca Matematik Tutum Ölçeğinin de ilk uygulaması yapılmıştır. Uygulama aşamasında kontrol grubundaki öğrencilerle normal ders işleyişine devam edilmiş, deney grubuna ise normal ders işleyişine ek olarak hafta sonları da dâhil olmak üzere ders haricinde günlük çözmeleri için bulmacalar içeren Çalışma Kâğıtları verilmiştir. 25 gün sonrasında Başarı Testi bu sefer sontest olarak uygulanmış ve Matematik Tutum Ölçeğinin ikinci uygulaması yapılmıştır. 6 haftalık bir süre sonrasında Başarı Testi bu kez izleme testi olarak uygulanmıştır ve Matematik Tutum ölçeğinin üçüncü uygulaması yapılmıştır.Araştırma sonuçları okul dışı etkinlik olarak verilen Sudoku, Futoshiki ve Kakuro bulmacalarının 8. sınıf öğrencilerinin denklemler ve eşitsizlikler konularındaki akademik başarılarına ve başarılarının kalıcılığına etki etmediğini göstermiştir. Aynı şekilde bu bulmacaların öğrencilerin matematiğe karşı tutumuna da bir etkisi olmamıştır. Aim of the study is investigating the effect of number placement type puzzles, such as Sudoku, Futoshiki and Kakuro which are given as an extracurricular activity on academic achievement of eighth graders on equation and inequality contexts. In addition, it is aimed to investigate the effect Sudoku, Futoshiki and Kakuro puzzles on attitudes towards to mathematics. In this study, a quasi-experimental study was done with 34 eighth grade students in the 2015-2016 academic year. According to results of the Level Placement Test, validity and reliability analysis of which was done in a pilot study and which contains seventh grades subjects, students were placed and matched in accordance with success level in this test. Each of pair was coincidentally placed to control or treatment group. Before the study, an achievement test, validity and reliability analysis of which was done in the pilot work was administrated as a pretest also first implementation of the Mathematics Attitude Scale was done. In the implementation phase, control group students were just lectured, while working sheets which include puzzles for solving daily whole week were given to treatment group student additional to lecturing. At the end of 25 days, Achievement Test was administrated as a posttest and second implementation of Mathematics Attitude Scale was done. After 6 weeks, Achievement Test was implemented as a permanency test and third implementation of Mathematics Attitude Scale was done.Results show that: Sudoku, Futoshiki and Kakuro which are given as an extracurricular activity have no effect on academic achievement and permanency of achievement. Likewise these puzzles have no effect on the attitudes toward mathematics.
Collections