Ayırt edicilik ilkesine dayalı İngilizce öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İngilizce dersinde ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Antalya ili Döşemealtı ilçesinde öğrenim görmekte olan 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Ilıcaköy Ortaokulunun 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 5/A sınıfı deney grubu, 5/B sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarından her birinde 20 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, İngilizce dersine yönelik akademik başarı testi, tutum testi, gözlem ve görüşme formlarıdır. Bu araçlardan elde edilen verilerin analizi SPSS 18 programında, bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma için 5. sınıf ''My Daily Routine'' ve ''My Town'' üniteleri seçilmiştir. Deney grubunda ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı uygulanırken, kontrol grubunda öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinliklere dayalı olarak ders işlenmiştir. Araştırma test uygulamaları ve ders etkinlikleri dahil 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın sonucunda, İngilizce dersi 'My Daily Routine' ve 'My Town' ünitelerinin öğretiminde, ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı kullanımının, öğrencilerin akademik başarısını ve derse olan tutumları olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ayırt edicilik İlkesine Dayalı Öğretim Tasarımı, İngilizce Öğretimi, Akademik Başarı, Tutum The aim of this research is to analyze the effects of differentiated instruction implementation in English course on students' academic achievement and attitudes towards the course. The pre-test post-test with control group semi experimental pattern was employed in the study. The population of this research was applied to 5th grade students from secondary schools located in Döşemealtı town of Antalya province within 2013-2014 academic year. The sample group of research was applied for the 5th grade students from Ilıcaköy Secondary School. The class 5/A as experimental and the class 5/B control groups were identified. There were 20 students in the experimental and control groups each. The data collection tools used in the study were academic achievement test, attitude scale, observation and interview forms towards English course. The data obtained from these tools were analyzed by SPSS 18 using t-test for independent groups. 'My Daily Routine' and 'My Town' units were selected for the research. While the courses were done on the basis of differentiated instruction in the experimental group, the courses were done through the courses plans prepared according to curriculum. The research took 8 weeks including test application and in-class activities. The results of this study, it was revealed that differentiated instruction in the units of 'My Daily Routine' and 'My Town' influenced the students' academic success and attitude toward English course positively. Key words: Differentiated Instruction, English Language Teaching, Academic Achievement, Attitude
Collections