Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) içerikli okul sonrası etkinliklerin öğrencilerin başarılarına ve FeTeMM algıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, mühendislik dizayn süreci doğrultusunda uygulanan Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) içerikli okul sonrası etkinliklerin yedinci sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket ünitesinin basit makineler konusundaki başarılarına, mühendislik ve teknoloji kavramlarına yönelik anlayışlarına, FeTeMM alanlarına dair tutumları ve ilgileri üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Çalışma verileri Basit makineler başarı test ölçeği, FeTeMM meslek alanları ilgi ölçeği, Mühendislik ve fen tutum ölçeği ile Mühendis ne iş yapar ölçeği ve Mühendislik nedir? Teknoloji nedir? ölçekleri kullanılarak 2014-2015 eğitim-öğretim yılı içinde elde edilmiştir.Verilerin analizi sonucunda okul sonrası etkinliklerinin basit makineler konusunda öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca okul sonrası etkinliklerin kız ve erkek öğrenciler arasında akademik başarıları açısından cinsiyetleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.FeTeMM Meslek Alanları İlgi Ölçeği verilerinin değerlendirmesi sonucunda, uygulanan etkinliklerinin öğrencilerin FeTeMM meslek alanlarına ilişkin ilgilerini artırdığı sonucuna Mühendislik ve Fen Tutum Ölçeği verilerinin değerlendirmesi sonucunda, etkinliklerin öğrencilerin mühendislik ve fen ile ilgili tutumları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Uygulama sonunda teknoloji kavramını daha iyi kavradıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca mühendislik dizayn süreci doğrultusunda uygulamalar öncesinde, mühendisliği tüm meslekler için geçerli olabilecek ifadeler ile açıklayan öğrencilerin uygulamalar sonrasında mühendisliğin temel özelliklerine ilişkin ifadeleri tanımladıkları ve öğrencilerin mühendislerin ne iş yaptığına dair bilgi düzeylerinin geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin mühendislik mesleğine yönelik farkındalıklarının süreç içerisinde gelişim gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. The main purpose of this study is to reveal the affects of after school activities with Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) content on 7th grade students' interests and attitudes on STEM fields and on their academic achievements on force and simple machines lessons. This study also aims to find out the effects of above mentioned after school activities on students' understanding of technology and engineering concepts. The study is designed by non-parametric analyses approach. In this study 20 7th grade students from a middle school in Alanya were participated. The data were obtained during 2014-15 semesters through different sources which are namely; Simple Machines Achievement Test Scale, STEM Occupational Fields Interest Scale, Engineering and Science Attitude Scale, What Engineers Do? Scale and What is Engineering? What is Technology? Scale.Data analyses shows that after school activities have positive effects on students' academic achievements. The findings also revealed that there is no meaningful difference of affects of afterschool activities on achievements of genders.Analyzing the data obtained from STEM Occupational Fields Interest Scale, revealed that activities increased students' interests towards STEM Occupational Fields. The Data obtained from Engineering and Science Attitude Scale showed that activities had positive effects on students' attitudes towards engineering and science.It has been revealed that after application students have had a better understanding of concept of technology than before. Moreover, while students explained engineering in general terms which broadly might cover all the vacations before the application of design process of engineering, they explained the engineering with basic specifics of engineering after the application. It is also revealed that students' understanding level of occupational characteristics of engineering has been improved. Thus the findings show that students' awareness towards engineering has been improved during the process.
Collections