Türkçe öğretiminde ders günlüğü kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ile yazma becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 4. sınıf Türkçe dersinde ders günlüğü kullanımının iki dilli öğrencilerin akademik başarıları ve yazma becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir.Bu çalışmada tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin uygulamaların başında ve uygulama sonunda Türkçe dersine ilişkin akademik yeterliklerini ve yazma becerilerini belirlemeye yönelik olarak uygulamalar yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilirlik esasına göre belirlenen, araştırmacının görev yaptığı okulda okuttuğu 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırma verileri, öğrencilerin Türkçe dersindeki akademik başarılarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Türkçe Dersi Akademik Başarı Testi ve öğrencilerin yazma becerilerini ölçmek amacıyla öğrencilerin yazdığı yazılar ve bu yazıları değerlendirmek için araştırmacı tarafından geliştirilen Yazma Becerileri Dereceli Puanlama Anahtarı ile toplanmıştır.Araştırmanın uygulama sürecinde, 13 hafta boyunca öğrencilere her ders sonunda derste öğrendiklerini yansıttıkları ders günlüğü yazdırılmıştır. Yazılan ders günlüklerine ilişkin gerekli dönüt ve düzeltmeler yapılmıştır.Araştırma verileri, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann-Whitney U ve Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı testleri ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda;•Öğrencilerin akademik başarı ön ve son test puanları ile yazma becerileri ön ve son test puanları arasındaki ilişkilerin yüksek düzeyde olduğu,•Öğrencilerin yazma becerileri ve akademik başarıları ön ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılık olduğu,•Akademik başarı ve yazma becerileri ön ve son test puanlarının cinsiyete, kardeş sayısına, anne ve baba eğitim düzeyine bağlı bir farklılık göstermediğitespit edilmiştir. The aim of this research is to determine the effect of learning journal at Turkish education on 4th grade bilingual students' academic achievements and writing skills.In this study, `One Group Pre Test-Post Test Design` experimental model was used as the research model. Evaluation of the students was conducted at the beginning of and at the end of the practice regarding mentioned adequacy. Study group of the study consists of 4th grade students who were determined on the basis of easy accessibility from primary school that the researcher teaches.Research data was collected using researcher-developed Turkish Course Academic Achievement Test to determine the academic achievements of the students in Turkish, students' writings to measure students' writing skills and researcher-developed Writing Skills Graded Scoring Key to measure student's writing skills.During the application period of the study for 13 weeks, the students wrote learning journals in which they reflect on their learning. The necessary feedback and corrections have been made regarding the learning journals.The research data were analyzed by using Wilcoxon Signed Rank Test, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis and Spearman's Rank Correlation Coefficient tests. As a result of research, it appeared that;•The relationship between students' academic achievement pretest-posttest scores and writing skills pretest-posttest scores are high,•Between students' writing skills and academic achievement pretest and posttest scores were found to be significantly different in favor of the posttest,•Academic achievement and writing skills pretest and posttest scores don't differ according to sex, number of siblings, maternal and paternal education level.
Collections