Fen öğretiminde kültüre duyarlı ve farklılaştırılmış kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada fen öğretiminde kültüre duyarlı ve farklılaştırılmış kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin 'Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş' ünitesindeki akademik başarılarına ve astronomiye yönelik tutumlarına olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma yarı deneysel desenler çerçevesinde, akademik başarıya olan etki son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desende, astronomiye ilişkin tutumlara etki ise öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Akçakaledeki farklı iki okuldan seçilen 80 gönüllü 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin akademik başarıları '6. Sınıf Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş Ünitesi Başarı Testi' ile astronomiye yönelik tutumları ise 'Astronomi Tutum Ölçeği' kullanılarak belirlenmiştir. Geliştirilen kavram karikatürleri ile işlenen dersler 4 hafta sürmüştür. Araştırma verileri araştırmanın başlangıcında tutum ölçeği, sonunda ise hem başarı testi hem tutum ölçeği uygulanarak toplanmıştır. Gruplar arasında akademik başarının anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığının ortaya çıkarılması için bağımsız örneklemler için T testi, grup tutumlarına ilişkin farklılaşmanın incelenmesi için kovaryans analizi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca çalışma grubunun genel bir profilinin çizilebilmesi açısından elde edilen puanlar çeşitli değişkenler çerçevesinde – Cinsiyet, Anne Eğitim Durumu ve Baba Eğitim Durumu incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol grup puanlarının deney grubu lehine anlamlı derecede farklılaştığı gözlenmiştir. Buna göre çokkültürlü eğitim anlayışı çerçevesinde hazırlanmış kavram karikatürlerinin bahsedilen üniteye ilişkin öğrencilerin akademik başarılarını artırmada ve astronomiye yönelik olumlu tutum geliştirebilmelerinde etkili bir öğretim aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study, we investigated effect of using of culturally responsive and differentiated concept cartoons in science teaching on students' academic achievement in 'Our World, Moon and Our Source of Life: Sun' unit and attitudes toward astronomy. The study has been conducted in quasi-experimental designs; The Matching-Only Posttest-Only Control Group Design for academic achievement, The Matching-Only Pretest-Posttest Control Group Design for attitudes of students. Study group of the research includes 80 voluntaries 6th graders selected from two different schools in Akçakale province. '6th Class Our World, Moon and Our Source of Life: Sun Achievement Test' and 'Astronomy Attitude Scale' were utilized to determine academic achievement and attitude levels of students respectively. Culturally responsive and differentiated concept cartoons supported lectures have lasted for 4 weeks. Only attitude scale at the beginning of the study, both attitude scale and achievement tests were used the end of the study to collect data. To observe whether treatment and control group scores show significant difference each other, independent samples T test and Covariance Analysis were applied respectively for achievement and attitude scores. In addition, data was analyzed according to various variables – gender, educational status of father, educational status of mother to be able to draw a profile of the study group. Findings revealed that group scores are differentiated in treatment group's favor. As a result, it is concluded that concept cartoons which are developed with multicultural understanding are effective instructional tools to increase academic achievement in regarding unit and develop positive attitudes toward astronomy.
Collections