TEZLER: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 327
-
2015 – 2016 yabancı dil öğretim programının etkililiğinin Avrupa Dil Gelişim Dosyası bağlamında belirlenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 2014 yılında Avrupa Dil Gelişim Dosyası bağlamında yeniden düzenlenen ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 9. sınıf öğrencileri ve İngilizce ... -
Öğretmen adaylarının siber zorba davranışlara yönelik görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Teknoloji alanındaki gelişmeler, teknolojinin gençler tarafından daha yaygın kullanılmaya başlanması, okullarda öğrencilerin göstermiş olduğu zorbalık davranışlarını teknolojiyi kullanarak gerçekleştirmelerine olanak ... -
Ortaokul öğrencileri ile aynı düzeydeki üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri özyeterliklerinin karşılaştırılması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-21)Araştırmanın amacı; ortaokul öğrencileri ile aynı düzeydeki üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri özyeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında ... -
Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma durumlarının incelenmesi (Kayseri ili örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-17)Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıflarında hangi istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaştıkları ve bu davranışların sınıf düzeylerine, öğretmenlerin akademik ve kişisel özelliklerine göre tekrarlanma sıklıklarını ... -
Kukla modeli ile İngilizce öğretiminin ders başarısına etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu çalışmanın amacı kukla ile dil öğretiminin öğrencilerin ders başarısına olan etkisini incelemektir. Araştırmanın yürütülmesinde deneysel araştırma modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. ... -
Kadın okul yöneticilerinin liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyanın kuruluşundan günümüze kadar kadınların sayısı sürekli artmasına rağmen kadınlar cinsiyet rollerine dayanan toplum düşüncesiyle genellikle arka plandaki işlerde göre almışlardır. Sanayi İnkılabı ile çalışma hayatına ... -
6. sınıf öğrencilerinin ışık ve ses konusundaki kavram yanılgılarının kavram testi, kavram karikatürleri ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılarak tespit edilmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yapılandırmacı eğitim anlayışının öğretim programlarına girmesiyle birlikte öğrencilerin sahip oldukları ön bilgiler daha fazla önem kazanmış olup bu ön bilgilerdeki eksiklik ve yanlışlıkların yeni bilginin öğrenilmesini ... -
7. sınıf fen bilimleri 2013 öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-19)Bu araştırma 7. sınıf Fen Bilimleri dersi 2013 öğretim programının, programın öğeleri olan kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. ... -
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin; problem kurmada önemli bir yere sahip olan niceliksel bilgiyi düzenleme, niceliksel bilgiyi seçme, niceliksel bilgiyi kavrama ve niceliksel bilgiyi aktarma becerileri incelenmiştir. ... -
8. sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler konusundaki bilgilerinin Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri açısından incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-13)Bu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin belirlenmesi ve geometrik cisimler konusundaki bilgilerinin Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ... -
Türk öğrencilerin PISA okuma becerileri başarısına etki eden faktörlerin yıllara göre incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmada PISA uygulama dönemlerine (2003, 2006, 2009, 2012, 2015) göre 15 yaşındaki Türk öğrencilerin sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik özellikleri (yaş, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailenin kültürel ... -
İngilizce öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile mesleki sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişki
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-20)Bu araştırmanın temel amacı İngilizce öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile mesleki sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Araştırmanın amacı doğrultusunda İngilizce öğretmenlerinin ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital öykü kullanımı
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma öncesi etkinliklerde dijital öykü kullanarak öğrencilerin metne yönelik arka plan bilgilerini oluşturmalarını ve geliştirmelerini destekleyerek okuma ... -
Üstün zekâlı öğrenciler için fen bilgisi eğitimi: Öğrenci, veli ve öğretmen görüşleri
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-06)Üstün zekâlı öğrencilerin kazanılması için onlara ihtiyaç duydukları ve hak ettikleri eğitimin verilmesi gerekmektedir. Bu eğitimin verilmesi fen okuryazarı bireyler yetiştirmek açısından oldukça önemlidir. Dolayısıyla fen ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasından beklentileri ve kazandıkları tecrübeleri
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-27)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması öncesi beklentilerinin ve öğretmenlik uygulaması sonrası kazanmış oldukları tecrübelerin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada ... -
Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler (Kayseri ili örneği
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 2015-2016 öğretim yılında Kayseri il merkezinde devlet ortaöğretim okullarında öğrenim gören dokuzuncu sınıf öğrencilerinin sosyo-kültürel özelliklerini belirleyerek, bu sosyo-kültürel faktörlerin matematik ... -
Altı şapkalı düşünme tekniğinin 5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi alan öğrencilerin ders başarısına etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-07)Bu çalışma, altı şapkalı düşünme tekniğinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi alan 5. sınıf öğrencilerinin ders başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin ... -
İlkokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma (okuma hızı, doğru okuma) becerilerini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin akıcı okuma becerileriokul türü, cinsiyet, sosyoekonomik düzey, ... -
Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının epistemolojik inanç açısından incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-24)Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının epistemolojik inanç açısından incelendiği bu çalışmada genel tarama modeline dayalı ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri ile yabancı dil akademik başarıları arasındaki ilişki
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-13)Bu araştırrnanın amacı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) İngilizce puanları ile yabancı dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ...