7. sınıf fen bilimleri 2013 öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 7. sınıf Fen Bilimleri dersi 2013 öğretim programının, programın öğeleri olan kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Kayseri ili merkez ilçelerindeki ortaokullarda 2015-2016 öğretim yılında görev yapan Fen Bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunun örneklemini evrenden oransız eleman örnekleme yöntemiyle belirlenen 7. sınıf Fen Bilimleri öğretmenleri (n=152) oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunun çalışma grubundan rastgele seçilen 14 yedinci sınıf Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada karma veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, nicel veri toplama aracı olan anket ve nitel veri toplama aracı olan görüşme formu ile elde edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmenlerin yeni programın kazanım boyutunu, programın içeriğini, öğrenme-öğretme sürecini ve ölçme-değerlendirme boyutunu genel olarak olumlu gördüğü ancak eksikliklerinin olduğunu da belirttikleri gözlenmiştir. Araştırmada ayrıca, öğretmenlerin programın kazanım, içerik ve değerlendirme boyutlarına ilişkin görüşlerinin; cinsiyet, kıdem, eğitim durumu, mezun olunan fakülte ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak öğretmenlerin programın öğrenme-öğretme süreçleri boyutuna ilişkin görüşleri eğitim durumu değişkenine göre farklılık gösterirken, cinsiyet, kıdem, mezun olunan fakülte ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemektedir.Anahtar Kelimler: Program değerlendirme, Fen Bilimleri öğretim programı,Öğretmen görüşleri. This research is made for the purpose of evaluating the 7th grade science teaching program (2013) according to the teachers' opinions in terms of the items of the program: acquisition, content, learning-teaching processes and evaluation. The universe of the research is composed of middle school science teachers working in the centeral districts of Kayseri province in the 2015-2016 school year. Seventh grade science teachers who are determined by the random sampling method constitute the sample of the quantitative dimension of the research (n=152). Fourteen 7th grade science teachers who are randomly selected from the study group formed the qualitative dimension of the study. Mixed research methodology were used in the research. The data of the research was obtained by the questionnaire which is the tool of quantitative data collection and the interview form which is the qualitative data collection tool.As a result of the research, teachers perceived in general, dimension of the new curriculum's acquisition, the content of the program, teaching-learning process and the dimension of evaluation positively, but it is observed that they also stated the incompetencies related to the new curriculum. In the study, it was also found that the opinions of teachers about the program's acquisition, content and evaluation dimensions were not statistically different according to gender, seniority, educational status, graduated faculty and classroom variables. However, while the views of the teachers regarding the program's teaching-learning process dimension differ according to the educational status variable, there is no statistically significant difference according to gender, seniority, graduated faculty and classroom availability variables.
Collections