Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma durumlarının incelenmesi (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıflarında hangi istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaştıkları ve bu davranışların sınıf düzeylerine, öğretmenlerin akademik ve kişisel özelliklerine göre tekrarlanma sıklıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.Araştırmanın evrenini Kayseri Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Kayseri Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde yer alan beş merkez ilçeye bağlı (Melikgazi, Kocasinan, Talas, İncesu, Hacılar) 27 ilkokulda görev yapan 148 bayan, 152 erkek olmak üzere toplam 300 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada Gökduman (2007) tarafından geliştirilen 28 maddelik `Sınıf İçi İstenmeyen Öğrenci Davranışları Anketi` kullanılmıştır. Anket, SPSS paket programı kullanılarak frekans, yüzde hesaplanarak analiz edilmiştir. Kıdem, cinsiyet, eğitim-öğretim yaptığı sınıf, öğrenci sayısı, sınıfın fiziki alanını yeterli bulma durumu, mezun olduğu okul değişkenleri incelenmiş ve bu değişkenlerle ilgili bazı davranışlarda anlamlı farklılık bulunup bazı davranışlarda da bulunmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İstenmeyen davranış, değişken, ilkokul, sınıf öğretmeni This study examines which undesired behaviors class teachers encounter in classroom and aims to reveal how often such behaviors are repeated based on teachers' academic and personal characteristics.The population of the study consists of class teachers working within the borders of Kayseri Metropolitan Municipality. The sampling of this research comprises of 300 class teachers in total, 148 female and 152 male teachers working at 27 different schools, which are in five central districts (Melikgazi, Kocasinan, Talas, İncesu, Hacılar) within the borders of Kayseri Metropolitan Municipality. In this study, ''Undesired In-Class Student Behaviors Questionnaire'', which is developed by Gökduman (2007) and includes 28 items, has been employed. The questionnaire was analyzed by calculating frequencies and percentages via SPSS package software. Factors such as seniority, gender, classroom of instruction, number of students, physical capability of classroom area, and university of graduation were examined. Significant differences were found in certain behaviors, whereas; no significant difference was found in certain other behaviors.Keywords: Undesired behavior, factor, elementary school, class teacher
Collections