Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital öykü kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma öncesi etkinliklerde dijital öykü kullanarak öğrencilerin metne yönelik arka plan bilgilerini oluşturmalarını ve geliştirmelerini destekleyerek okuma sürecinde karşılaştıkları bir problemi çözebilmektir. Araştırma, pragmatik paradigma benimsenerek eylem araştırması olarak tasarlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın eylem süreci, A2-B1 kur düzeyinde 19 katılımcı ile 14 hafta sürmüş ve bu süreçte araştırmacı tarafından oluşturulan 8 dijital öykü kullanılmıştır. Araştırmada dokümanlar, gözlemler, görüşmeler, ses kayıtları ve araştırma günlükleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Farklı kaynaklardan elde edilen veriler tümevarım ve tümdengelim analizleri kullanılarak incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda dijital öykülerin öğrencilerde metne yönelik bakış açısı ve ön bilgiler kazandırdığı görülmüştür. Öğrencilerin ilgi ve dikkatlerini metne çektiği, zengin bir öğrenme ortamı oluşturduğu ve hatırlamayı kolaylaştırdığı da tespit edilmiştir. Dijital öykülerin bir materyal olarak okuma öncesi etkinliklerde kullanımının, arka plan bilgisinin inşası için öğrencilere hem bilişsel hem de duyuşsal avantajlar sağladığı tespit edilmiştir. The aim of this research was to solve a problem that students' faced in the reading process by supporting them to create and improve their background knowledge towards the text using digital story in pre-reading activities in teaching Turkish as a foreign language. It was designed and conducted as an action research based on the pragmatic paradigm. The action process of the research lasted 14 weeks with 19 participants at A2-B1 course levels, and 8 digital stories created by the researcher were used in this process. Documents, observations, interviews, voice recordings and research logs were used as data collection tools in the study. The data which were obtained from different sources were examined and interpreted using inductive and deductive analyzes. As a result of the research, it has been seen that digital stories provide students a perspective and background knowledge towards the text. It has also been found that digital stories catch students' interest and attention to the text, create a rich learning environment and make the context easier to remember. The use of digital story as a material in pre-reading activities has been found to provide both cognitive and affective advantages to students for the construction of background information.
Collections