Ortaokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejileri ile yabancı dil akademik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırrnanın amacı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) İngilizce puanları ile yabancı dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada İlişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve, Lan (2005) tarafından geliştirilen `Strategy Inventory for Language Learning for Taiwanese Children`ın Karahan (2007)'ın Türkçe'ye uyarladığı anket kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde t-testi ve ANOVA istatistiki yöntemleri kullanılmıştır. Sonuç olarak yabancı dil öğrenme stratejilerini daha fazla kullanan öğrencilerin, TEOG İngilizce sınavında daha yüksek puanlar aldıkları ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen bir diğer önemli veri de öğretmenlerinin kıdemleri 10 yıldan düşük olan öğrencilerin yabancı dil öğrenme stratejilerini daha fazla kullandıkları ve TEOG İngilizce puanlarının daha yüksek olduğudur. Araştırmanın diğer alt problemlerine dair değişkenler açısından ortaya çıkan anlamlı farklılıklara yönelik önerilerde bulunulmuştur. The purpose of this research is to examine the relationship between Transition System of Secondary Education (TEOG) English scores of middle school 8th grade students and their level of using language learning strategies. Relational survey model was used in the research. `Personal Information Form` composed by researcher and `Strategy Inventory for Language Learning for Taiwanese Children` developed by Lan (2005) and translated by Karahan (2007) were used to collect data. T-test and ANOVA statistical methods were used in the analysis of the obtained data. As a result, it was found that, students who used language learning strategies more frequently had higher scores in TEOG English exam. Another important data obtained from the survey is that, students who had teachers whose seniority is lower than 10 years use more language learning strategies and their TEOG English scores are relatively higher. Suggestions were made for significant differences in terms of variables related to the other subproblems of the research.
Collections