TEZLER: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 1042
-
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümü grafik eğitimi dersinde bilgisayar destekli eğitimin etkililiği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)DOKTORA TEZ ÖZÜANADOLU ÜNİVERSİTESİEĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜGRAFİK EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN ETKİLİLİĞİHalit Turgay ÜNALANGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim ... -
Matematik dersi başarısı ile bilişötesi öğrenme stratejileri ve sınav kaygısının ilişkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ile sınavkaygısı ve bilişötesi öğrenme stratejilerinin ilişkisini incelenmiştir.Araştırmada Necla Öner tarafından geliştirilen sınav kaygısı ölçeği, ... -
Geleneksel çevrimiçi ve bireysel işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarılarına ve ödeve ilişkin tutumlarına etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarınınlisans öğrencilerinin akademik başarıları ve ödeve ilişkin tutumları üzerindeki etkileriincelenmiştir.Araştırmanın denek grubunu ... -
Örnek olaya dayalı öğretimin ilköğretim hayat bilgisi dersinde akademik başarıya ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi çağını yaşadığımız bugünlerde hızla artan yeni bilgilere ulaşmak, bu bilgilerinsosyal yaşantıda oluşturduğu değişime ayak uydurabilmek gerek birey, gerek kurum,gerekse tüm toplum üzerinde çok önemli bir gereksinimi ... -
Denetim odakları farklı lise öğrencilerinin bazı kişisel, sosyal ve ailesel özelliklerine göre karar vermede öz-saygı ve kaygı düzeylerinin incelenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu araştırmada, denetim odakları farklı lise öğrencilerinin karar vermede öz- saygı vekarar vermede kaygı düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikler ile aile nitelikleri açısındanfarklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Processing instruction through structured input activities and output practice activities : A study on causative insruction
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ettirgen çatıyı 3 farklı gurupta, sadece yapılandırılmış girdialıştırmaları, yapılandırılmış girdi alıştırmaları+ üretim alıştırmaları ve ileri seviye?Focus on Grammar?da bulunan alıştırmaları kullanarak öğrenen ... -
A Curriculum evaluation through needs analysis: Perceptions of intensive English program graduates at Anadolu University
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programındabaşlatılan müfredat yenileme projesinin etkilerinin değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Bu nedenle, Hazırlık Programının eski ve yeni müfredatıöğrencilerin ... -
Oluşturmacılığa dayalı çevirimiçi destekli öğretim: Bir eylem araştırması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada oluşturmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak düzenlenen çevrimiçidestekli Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin hazırlık, işlem ve ürünaşamalarındaki içerik, ortam, öğrenci, öğretim elemanı ... -
Dritter raum als hermeneutisches prinzip im werk `Seltsame Sterne Starren Zur Erde` von Emine Sevgi Özdamar und ein unterrichtsmodell
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)İnsano lu yüzyıllardır politik, ekonomik ya da toplumsal nedenlerden dolayı göç etmektedir.Edebi yönü kuvvetli insanlar duygularını, yabancı ülkedeki yeni ya antılarını edebi olarakanadillerinde ya da yabancı dilde kelimelere ... -
Gewalt in Alfred Döblins werken `Berlin Alexanderplatz` und `Die beiden Freundinnen und ihr Giftmord` (ein literatursoziologischer vergleich)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu doktora çalışması karşılaştırmalı bir çalışmadır. Alfred Döblin'in ?Berlin Alexanderplatz? ve ?Die beiden Freundinnen und ihr Giftmord? adlı eserleri sosyoloji bağlamında karşılaştırılacaktır. Bu çalışmadan amaç ... -
ELT students` perceptions and behavior related to learner autonomy as learners and future teachers
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)iBu çalışmanın temel amacı Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin otonomöğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını araştırmaktı. Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliğiöğrencileri hem dil öğrenmekte olan ... -
Zihin engelli öğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin hata düzeltmesiz ve hata düzeltmeli uygulamalarının karşılaştırması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde sabitbekleme süreli öğretimin hata düzeltmesiz ve hata düzeltmeli uygulamalarınınetkililiklerinin, verimliliklerinin karşılaştırması ve sosyal ... -
Lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin bazı kişisel-sosyal ve ailesel nitelikler ile suç davranışı düzeyi bakımından incelenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin kişisel,sosyal ve aile özellikleri açısından farklılık gösterip göstermediği ile suçdavranışları ile ilişkisi incelenmiştir. Bu amaçla, araştırmada ... -
İlköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada fen bilgisi dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)ilköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri,öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesive bunların davranışa dönüştürülmesidir. Bilimsel ... -
Yükseköğretim`de WEB`e dayalı ve yüzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin, bilgisayar kaygılarının ve başarı durumlarının karşılaştırılması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)DOKTORA TEZ ÖZÜYÜKSEKÖĞRETİMDE WEB'E DAYALI VE YÜZYÜZE DERS ALANÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN, BİLGİSAYARKAYGILARININ VE BAŞARI DURUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASIAdile Aşkım GülümbayBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ... -
Araştırma görevlilerinin mesleki gelişime yönelik bakış açıları: Eğitim fakülteleri örneği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi araştırma görevlilerinin mesleki gelişimeyönelik bakış açılarını gereksinim, önem ve öneri boyutlarıyla belirlemek ve budoğrultuda araştırma görevlilerinin mesleki gelişim alanlarında ... -
İşitme engelliler ilköğretim okuluna devam eden öğrencilerin dört işleme dayalı matematik problemlerini çözme davranışlarının incelenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-16)Bu araştırmada; Eskişehir Ahmet Yesevi şitme Engelliler lköğretim Okulu 6., 7. ve8. sınıf düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin dört işleme dayalı matematik problemleriniçözme davranışları ile problem çözme becerisi ... -
Uyum sürecinde Türkiye eğitim politikalarının Avrupa Birliği eğitim politikaları doğrultusunda değerlendirilmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)DOKTORA TEZ ÖZÜ UYUM SÜRECİNDE TÜRKİYE EĞİTİM POLİTİKALARININ AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARI DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ Çetin TERZİ Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve ... -
İlköğretim eğitim ve öğretim ilkelerinin ilköğretim okullarında gerçekleştirilme düzeyi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilginin yenilenip geliştiği ve hızla katlanarak çoğaldığı yirmibirinci yüzyılda,bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu üstlenen eğitimkurumlarının kimi eğitim ve öğretim ilkeleri bulunmakta ... -
Öğretmen adaylarının saldırganlık düzeyleri ile akademik başarıları, iletişim ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler (Anadolu Üniversitei ve Osmangazi Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada öğretmen adaylarının saldırganlık davranışlarının çeşitli değişkenleraçısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının saldırganlıkdüzeylerinin cinsiyete bağlı olarak farklılaşıp ...