ELT students` perceptions and behavior related to learner autonomy as learners and future teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iBu çalışmanın temel amacı Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin otonomöğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını araştırmaktı. Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliğiöğrencileri hem dil öğrenmekte olan kişiler hem de geleceğin dil öğreticileri olarak kabuledilebilecekleri için çalışma bu iki noktada odaklanmıştır. Diğer bir deyişle, bu çalışmaTürkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin otonom öğrenme ile ilgili görüş vedavranışlarını hem İngilizce öğrenen öğrenciler olarak hem de geleceğin İngilizceöğretmenleri olarak incelemiştir. Çalışmanın bir diğer amacı da İngilizce Öğretmenliğiöğrencilerinin İngilizce'yi nasıl öğretebileceklerini öğrendikten sonra otonom öğrenme ileilgili görüş ve davranışlarının değişip değişmediğini araştırmaktır. Bu amaçlara ulaşabilmekiçin öncelikle Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören179 öğrenciyle bir anket çalışması yapılmıştır. Bu öğrencilerden 90 tanesi 1. sınıf öğrencisi,89 tanesi 4. sınıf öğrencisidir. Bu çalışmada özellikle 1. ve 4. sınıf öğrencilerininkullanılmasının sebebi 1. sınıf öğrencilerinin geleceğin İngilizce öğretmenleri olmaları fakathenüz İngilizce öğretimiyle ilgili herhangi bir eğitim almamış olmaları, 4. sınıf öğrencilerininise geleceğin İngilizce öğretmenleri olmaları ve İngilizce öğretimi ile ilgili özel bir eğitimalmış olmalarıdır. Anket çalışmasında iki farklı araç kullanılmıştır. Araçlardan birincisikatılımcıların İngilizce öğrenen bireyler olarak otonom öğrenme ile ilgili görüş vedavranışlarını araştırmaktayken, diğer araç katılımcıların geleceğin İngilizce öğretmenleriolarak otonom öğrenme ile ilgili görüş ve davranışlarını sorgulamıştır. Anket çalışması ileelde edilen verileri desteklemek amacıyla ayrıca katılımcıların bir bölümüyle mülakatçalışması yapılmıştır. Mülakat sırasında katılımcıların anket çalışmasında verdiklericevapların sebepleri sorgulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, İngilizce öğrenen bireylerolarak, İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin bazı alanlarda daha fazla sorumluluk ve kontrolsahibi olmaya hazırken, bazı diğer alanlarda daha fazla destek ve yönlendirmeye ihtiyaçduydukları belirlenmiştir. Geleceğin İngilizce öğretmenleri olarak ise katılımcılar genellikleotonom öğrenme ile ilgili olumlu görüşler bildirmişlerdir. Çalışmadan alınan bir diğer sonuçise 1. ve 4. sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencileri arasında otonom öğrenme ile ilgili görüşve davranışlar açısından öğrenci ve geleceğin öğretmenleri olarak çok fazla farkbulunmadığıdır. i The main aim of this study was to investigate Turkish English Language Teaching(ELT) students? perceptions and behavior related to learner autonomy. As ELT students inTurkey are both learners of English as a foreign language and future teachers of English as aforeign language, the study focused on these two aspects. That is, the study aimed atinvestigating ELT students? perceptions and behavior related to learner autonomy both aslearners of English, and as future teachers of English. While investigating ELT students?views related to learner autonomy, we also wanted to see whether the education they receiveon how to teach English make any difference in their perceptions. In order to reach thoseaims, first of all a questionnaire study was conducted with 179 students studying TeachingEnglish As A Foreign Language at Anadolu University, English Language TeachingDepartment. 90 of the participants were 1st year students in the program, and 89 of theparticipants were 4th year students. We specifically focused on the 1st and 4th year studentsbecause we accepted the 1st year students as future teachers of English who did not receiveany education on how to teach English, and we accepted the 4th year students as the ones whowere educated on how to teach English. Two different instruments were used in thequestionnaire study. One of the instruments aimed at investigating participants? perceptionsand behavior related to learner autonomy as learners of English. The other one aimed atinvestigating participants? perceptions related to learner autonomy as teachers of English. Inorder to support the quantitative data with qualitative data, we also conducted follow upinterview sessions with some of the participants. In the interview sessions, referring to thequestionnaire answered, we asked the interviewees their reasons for their answers. The resultsof the study indicated that, as learners of English, the participants seem ready to take moreresponsibility and control for their own learning in some aspects of learning, while in someother aspects they need some support and guidance. As future teachers of English theparticipants generally reported positive views related to learner autonomy. The results alsoindicated that generally there is not much difference between the 1st and 4th year participantsof the study in terms of their perceptions and behavior related to learner autonomy as learnersand future teachers of English.
Collections