Matematik dersi başarısı ile bilişötesi öğrenme stratejileri ve sınav kaygısının ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ile sınavkaygısı ve bilişötesi öğrenme stratejilerinin ilişkisini incelenmiştir.Araştırmada Necla Öner tarafından geliştirilen sınav kaygısı ölçeği, AyşenGürcan Namlu tarafından geliştirilen bilişötesi öğrenme stratejileri ölçeği ile araştırmacıtarafından seçilen 45 soruluk bir matematik testi kullanılmıştır. Bu ölçekler vematematik testi 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Fatih Anadolu Lisesi ileAtatürk Lisesine devam eden 480 lise son sınıf öğrencisine uygulanmıştır.Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmış ve veriler yüzde, frekans,korelasyon, çoklu regresyon analizleri ile hesaplanmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarakkabul edilmiş ve analizler SPSS 10 programı ile gerçekleştirilmiştir.Lise son sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarıları ile sınav kaygısı vebilişötesi öğrenme stratejileri ilişkisini belirlemek üzere dört alt problem halindedüzenlenen araştırmanın bulguları daha önceki araştırmalarla karşılaştırılmıştır.Matematik dersi başarısında sınav kaygısını azaltmanın ve bilişötesi öğrenmestratejilerinden değerlendirme ve planlama becerilerini geliştirmenin ilişkili olduğugörülmüştür.Elde edilen bulgulara dayalı olarak sınav kaygısını azaltıcı, planlama vedeğerlendirme becerilerini geliştirici çalışmaların yapılmasının öğrencilerin matematikdersi başarılarını arttıracağı anlaşılmıştır. In this study, the relation between metacognitive learning strategies andexamination anxiety and success of final year secondary school students in mathematiclessons was examined.A 45 question mathematic test was prepared using examination anxiety scaledeveloped by Necla ÖNER and metacognitive learning strategies scale developed byAyşen GURCAN NAMLU. In the academic year of 2003-2004 these scales and themathematic test was applied to 480 students attending final year secondary schools ofFatih Anadolu and Atatürk.In this study description investigation method and percentage, frequency,corelation and multi-regression analysis was applied. Tables were formed using SPSS10 analyzer and the level of meaningful analysis accepted as 0.05.The relation between metacognitive learning strategies and examination anxietyand success of final year secondary school students in mathematic lessons wasdetermined by using four criteria from our study and comparing it with previous similarstudies. From our study we deduced that success in mathematic lessons was directlyrelated with reduction in examination anxiety and the planning, evaluation anddevelopment of skills in metacognitive learning strategies.From our conclusions the success of students in mathematic lessons can beincreased by reduction in examination anxiety and by the development of studiesconcerning planning and evaluation of learning strategies.
Collections