Zihin engelli öğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin hata düzeltmesiz ve hata düzeltmeli uygulamalarının karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde sabitbekleme süreli öğretimin hata düzeltmesiz ve hata düzeltmeli uygulamalarınınetkililiklerinin, verimliliklerinin karşılaştırması ve sosyal geçerliklerininbelirlenmesidir.Araştırmada zihin engelli dört öğrenci yer almıştır. Tüm oturumlar birebir öğretimdüzenlemesi ile gerçekleştirilmiştir. Tek denekli araştırma desenlerinden dönüşümlüuygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, zihin engelliöğrencilerin çarpım tablosunu öğrenmeleridir. Bağımsız değişkeni ise zihin engelliöğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde kullanılan hata düzeltmesiz ve hatadüzeltmeli olarak sunulan sabit bekleme süreli öğretim uygulamalarıdır.Araştırma sonucunda, çarpım tablosunun öğretiminde, birinci denekte iki öğretimuygulaması arasında etkililik yönünden belirgin bir farklılık bulunmamıştır. İkinci veüçüncü deneklerde hata düzeltmesiz olarak sunulan sabit bekleme süreli öğretimuygulaması biraz daha etkili bulunurken, dördüncü denekte daha belirgin bir biçimdeetkili bulunmuştur. Araştırma bulguları verimlilik ve sosyal geçerlik açısındanincelendiğinde, hata düzeltmesiz olarak sunulan sabit bekleme süreli öğretimuygulamalarının, hata düzeltmeli olarak sunulan sabit bekleme süreli öğretimuygulamalarına göre daha verimli olduğu ve her iki öğretim uygulamasının da sosyalgeçerliklerinin yüksek olduğu bulunmuştur. The purpose of the study is to compare constant time delay procedure with and withouterror correction in teaching multiplication table to mentally retarded students withregards to effectiveness, efficiency and to determine their social validity.There are four mentally retarded students in this study. All experimental sessions wereconducted in a 1:1 teaching format. Alternating treatments design was used in the study.The dependent variable of the study was teaching mentally retarded students themultiplication table. Its independent variable is teaching these students via constant timedelay procedure with and without error correction through applications.The results of the study revealed that, there is not a major difference with regards toeffectiveness between the two teaching practices for the first subject. For the second andthird subjects, constant time delay procedure without error correction in teachingmultiplication table was found to be slightly more effective, but more effective for thefourth one. When we investigate research findings in terms of efficiency and socialvalidity, it was found out that constant time delay procedure without error correctionwas more efficient than constant time delay procedure with error correction, and thesocial validities of both teaching practices were found high.
Collections