Now showing items 1-20 of 217

    • 16. Yy. sonrası Osmanlı toplumunda eğlence kültürüne genel bakış 

      Kirnik, Haci (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-08)
      Çalışmamızda Osmanlı toplumunun gündelik hayatının vazgeçilmezi olaneğlence kültürünün çerçevesi çizilmeye çalışılmıştır. Günümüzde OsmanlıDevleti'nin sosyal ve kültürel tarihi hususunda birçok çalışma yapılmıştır. ...
    • 18. yüzyıl Kütahya çini sanatında kullanılan insan figürlerinin üç boyutlu seramik formlara yorumlanması 

      Altaş Özden, Hülya (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-10)
      Tarih öncesi çağlardan beri sanatın en önemli konusu insan ve insan figürleri olmuştur. İnsan figürü; yaşam biçimleri ve kültürel etkileşimden dolayı her toplumda farklılıklar göstermiştir. Bunu tabii sonucu olarak bu ...
    • 1870?1980 sürecinde resim sanatında kent imgelerinin incelenmesi 

      Coşkun, Özlem (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanların öncelikli yaşam alanları olan kentler ve kent mantığının biçimlendirmiş olduğu sanat, insanlığın toprağı keşfetmeleri ile başlayan yerleşik yaşamın geçirmiş olduğu dönüşümler sonucunda bugünkü biçimini almıştır. ...
    • 19.YY ASKERİ KEÇE BAŞLIKLARIN TESPİTİ VE YENİ TASARIMLARDA YORUMLANMASI 

      Arpaözü, Sabriye (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-12)
      daha sonra doldurulacaktır
    • 1910-1930 yılları arasında öncü akımların Avrupa tiyatrosunda mekan tasarımına yansıması 

      Eryilmaz, Hülya (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yirminci yüzyılda öncü (avangard) sanat akımlarını ateşleyen ortam, birinci dünya savaş öncesi ve bu savaşın sonrası ortamıdır. Öte yandan sanattaki yeni arayışlar, savaşı hazırlayan koşul¬lardan ve savaşın yarattığı ...
    • 1960 – 1980 yılları arası Türk ve Amerikan Western film afişlerinin göstergebilimsel açıdan çözümlenmesi 

      Ünal Yorulmazlardan, Handan (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-11-23)
      İlk yıllarda ticari bir ürün olarak değerlendirilmeyen sinema sanatı, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra kendi pazarını oluşturmaya başlamıştır. Böylelikle rekabet ortamı oluşmuş, sektörde faaliyetler yoğunlaşmıştır. Bu ...
    • 20. yüzyılda kimi resimsel biçimlerde propaganda unsurlarının yeniden üretimi 

      Çakmakçi, Mavi (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-08-18)
      20. yüzyılda yaşanan teknolojik yenilikler, toplumsal yapıyı o güne kadar görülmemiş bir radikallikte değişime uğratmıştır. Şekillenen yeni yapı ile birlikte çok çeşitli yaşam tarzları ortaya çıkmış ve geleneksel sosyal ...
    • 4-7 yaş çocuk kı̇taplarının görsel ve hı̇kâye uygunluğunun ı̇ncelenmesı̇ 

      Kivilcim, Muazzez Selin (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-03)
      Bu araştırmada 4-7 yaş grubu yayınlanmış çocuk kitapları görsellerinin hikâyeleri ile uyumu incelenmiştir. 4-7 yaş çocuk kı̇taplarının görsel ve hı̇kâye uygunluğunun ı̇ncelenmesı̇ adlı araştırma üç bölümden oluşmaktadır. ...
    • Afiş tasarımında alıntısallık sürecinin işleyişi 

      Çeliker, Murat (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gelişen ve değişen teknolojik yapıdaki aktörlerin farklılaşmasına karşın toplumsal hayatın vazgeçilmez bir tanıtım aracı olma özelliğini koruyan afiş; hem etkili bir iletişim aracı, hem de sanatsal bir anlatım biçimi ...
    • Afyonkarahisar ili merkez kadın giyimindeki iğne oyaları 

      Gürman, Zeynep (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanların bedeni soğuktan ve sıcaktan koruma şeklinde başlayan giyinme zaman içinde şekillenerek bulunduğu coğrafya özelliklerine göre gelişmiştir. Bu şekillenmelerde kadın giyimi erkeklere göre daha süslü hal almıştır. ...
    • Afyonkarahisar merkez`de keçe üretimi ve keçe atölyeleri 

      Küçükkurt, Ülkü (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-08-29)
      Keçe; hayvansal liflerin alkali bir ortamda su, ısı ve basınç yardımıyla sıkıştırılması sonucu elde edilen bir tekstil ürünüdür. Türk kültüründe, uzun bir dönem göçebe yaşamının tercih edilmesi dolayısı ile keçenin kolay ...
    • Ağaç baskı sanatında Ukiyo-e okulu ve Hasan Kıran 

      Yiğit, Özgül (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      15. yüzyıl Japonya'sında Çin sanatının etkisinde kalan ağaç baskı,16. yüzyılın sonuna kadar ülkede yaşanan iç savaşlar nedeniyle manastır ve tapınaklarda sınırlı kalmıştır. Tokugawa Shogunluğu'nun iç savaşları ...
    • Aksaray ili Sultanhanı`nda halıcılık ve halı restorasyonu 

      Kiliç Karatay, Semra (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-07-20)
      Türklerin geleneksel sanatı olan halı, sanat tarihimizde seçkin bir yere sahiptir. Türk halı sanatı, Türk tarihinin akışı içinde biçimlenmiştir. Halıya dokuma sanatı içinde karakterini veren düğümlü teknik, ilk kez Orta ...
    • Alanya`da yaşayan el sanatları 

      Karacadağli Çalik, Sidika Gül (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Anadolu coğrafyasında yer alan her bölge ve kent, Türk kültür ve sanatının izlerini taşıyan değerlere sahiptir. Özellikle de bazı kentler bu açıdan öne çıkmaktadır. Bunlardan biri de Antalya iline bağlı Alanya ilçesidir. ...
    • Amasya iğne oyaları ve Halk Eğitim Merkezinin iğne oyacılığına katkıları 

      Kalelio, Pelin (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Amasya iğne oyalarını konu alan bu çalışmanın amacı; Amasya'da geçmişten bugüne üretilmekte olan iğne oyası örneklerinin tespit edilmesi ve örneklerin renk, kompozisyon, motif, teknik, kullanılan araç ve malzeme ...
    • Ambalaj tasarımında bildiri oluşturma aracı olarak illüstrasyonun kullanımı 

      Köse, Sema (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kökleri ihtiyaç fazlası ürünü saklama yöntemine dayanan ambalajlama, günümüzde tüketim toplumunu arzuladığı ve/veya endişe duyduğu nesne, durum ya da hislerle yüz yüze getiren, bireyleri tüketime yönelten bir kanaldır. ...
    • Amblem ve logo tasarımlarında yalınlaştırmalar 

      Çaliş, Ece (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bireylerin sosyal bir varlık olarak bir arada yaşamaya başlamalarıyla birlikte ortayaçıkan kimlik kavramında, ticaretin gelişmesi ve üretimin hızlanması sonucunda biçimsel veiçeriksel farklılaşma görülmüştür. Sanayi devrimi ...
    • Anadolu kültüründe nazar ve nazar objeleri 

      Çalli, Ayşe (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-07-13)
      Bir Toplumun yaşayış, düşünce şeklinin yansıması ve toplumsal kimliğinin göstergesi olan kültür her türlü toplumsal olgunun bir pota içerisinde eriyerek içerik ve bütünlük kazanması ve nesilde nesile aktarılmasıyla oluşur.Bir ...
    • Anadolu Selçuklu Devleti mimarisinde kullanılan bitkisel ve geometrik motiflerin (hayat ağacı ve yıldız motifi) halıya yansıması 

      Çerçive, Ercan (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-20)
      Göçebe –atlı yaşamın dünya tarihindeki en büyük örneğini oluşturan Türkler yüzyıllar boyu yaşam şekillerini, inançlarını, doğa sevgisini, gelenek- göreneklerini, kanunlarını kısacası 'töre' dedikleri yasalarını ...
    • Andy Warhol resimlerinde resimlerarasılık sürecinin incelenmesi 

      Acibunar, Feyza (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yazınsal alanda iki ya da daha çok metin arasındaki alışverişi belirtmek için kullanılan ?metinlerarasılık? kavramının farklı disiplinler içerisinde de kullanım alanı bulması, kavramın anlam ve kapsamını genişletmiştir. ...