Ambalaj tasarımında bildiri oluşturma aracı olarak illüstrasyonun kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kökleri ihtiyaç fazlası ürünü saklama yöntemine dayanan ambalajlama, günümüzde tüketim toplumunu arzuladığı ve/veya endişe duyduğu nesne, durum ya da hislerle yüz yüze getiren, bireyleri tüketime yönelten bir kanaldır. Üretimcilerin hedef kitle olarak belirledikleri bireyleri ürünlerine çekmek için kullandıkları tasarım ağının önemli bir parçası olan ambalaj tasarımı ve görselliğin temsilcisi illüstrasyonun bir arada kullanımı satışa hız kazandıran başat öğedir. Ürün ambalajının içinde ve/veya dışında kullanılan illüstratif öğelerin hedef kitlenin beklentilerine hitap etmesini sağlamak, dikkatleri ürüne çekmek çeşitli yollarla sağlanabilir. Çoklu medya ortamı ve türlü reklam/satış stratejileri ile bireylerin kültürel değerleri, yaşam tarzı desteklenerek istenen bildiri inşa edilebilmektedir.Araştırmanın birinci bölümünde ambalaj tasarımı kavramı tanımlanmış, tarihsel sürecine değinilmiş; ambalaj tasarımının öğeleri ve işlevleri üzerinde durulmuştur. Görsel İletişim ve Anlambilimsel Süreç başlığını taşıyan ikinci bölümde, görsel iletişim ve göstergebilim kavramları öğeleri ile açıklanmış, yapılan açıklamalar ve görsel algılama hakkında bildirilen görüşler ambalaj tasarımı özellikle de ambalaj illüstrasyonu üzerinde değerlendirilmiştir. Son olarak da ambalaj tasarımında illüstrasyon kanalıyla bildiri oluşturulurken kültürel değerlerin ve toplumun tüketim ihtiyacının göz önünde bulundurulduğundan bahsedilerek, örneklerle desteklenmiştir.Araştırma kapsamındaki örneklem seçimi ürün ambalajlarındaki kültürel değerler ve toplumun tüketim ihtiyacı temel alınarak hazırlanmış illüstrasyonlar üzerinden belirlenmiştir. Bu doğrultuda kültürel değerlerin illüstrasyon aracılığı ile bildiriye dönüştürülmesi süreci ve toplumun tüketim ihtiyacını güdüleyen illüstratif bildiriler incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ambalaj tasarımı, bildiri oluşturma, illüstrasyon. The roots of packaging grounds on the method of storing redundant product. In the modern time, it is a channel which directs individuals to consume, and which makes them face with wanted and / or unwanted objects, situations, and feelings. The application of illustration and design of packaging which is a crucial part of designation web that attract intended population to the product, is a primary object which accelerates the product sales. Attracting attention on the product and appealing to the expectations of the intended population using illustrations in and / or out of the packages can be obtained in various ways. A covetable bulletin can be obtained, supporting the life style and cultural values by means of multimedia and various advertising and vending strategies.In the first stage of the survey, conception of package design is introduced, its historical process is dealt, its functions and subjects are emphasized. The second stage, named as Visual Communication and Semantics Process, the chewing gum `Tipitip` is analyzed on the basis of visual communication and semantics process. While evaluating these analyses, the culture, social structure and consumptive needs of society are taken into account.The choices of samples within the survey are determined upon the illustrations prepared on the base of cultural values on the package design and consumptive needs. Accordingly, process of converting the terms like culture and life style into bulletin by means of illustration, and illustrative bulletins which motivates the consumptive needs of society are examined in the survey.Key words: package design, forming a bulletin, illustration, semantics.
Collections