Amblem ve logo tasarımlarında yalınlaştırmalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin sosyal bir varlık olarak bir arada yaşamaya başlamalarıyla birlikte ortayaçıkan kimlik kavramında, ticaretin gelişmesi ve üretimin hızlanması sonucunda biçimsel veiçeriksel farklılaşma görülmüştür. Sanayi devrimi sonrasında kitlesel tüketimin fazlalaşmasıüretici kurumların artmasına neden oluşturmuştur. Bu doğrultuda kurumlar, rakipleri arasındafark edilebilmek, değişen/gelişen hayat standartları ve beklentileri doğrultusunda ayaktakalabilmek için kurumsal yapılarını ifade eden bir kimliğe gereksinim duymuşlardır. Budurum çok yönlü bir kavram olan kurum kimliğinin kolay olarak algılanmasında en önemli vehızlı iletişim unsuru olarak görsel kimliğe olan ihtiyacı karşımıza çıkarmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde kurumsal kimlik kavramı tanımlanmış, tarihsel süreciincelenmiş ve yapıları açıklanmış; kurum kimliğinin unsurları ve etkileşim içerisinde olduğualanlar üzerinde durulmuştur. Görsel İletişim ve Görsel Kimlik başlığı adı altındaki ikincibölümde, görsel iletişim ve görsel kimlik kavramları tanıtılmış, görsel kimlik tasarımunsurları ele alınmıştır. Araştırmanın son bölümü olan Görsel Tasarımda YenidenYapılanma'da ise yeniden yapılanma sebepleri açıklanmış ve yeniden yapılanmanıngerekliliğinden bahsedilerek, örneklerle desteklenmiştir.Araştırma kapsamındaki örneklem seçimi iki temel başlık üzerinden kurgulanmıştır.Bu doğrultuda kurumların oluşum sürecinde ilk logolarına sadık kalanların ve/veya logolarınıtamamen değiştirenlerin, görsel tanınırlığın göstergesi olan imajlarını nasıl kurduklarıincelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal kimlik, görsel kimlik, yeniden yapılanma, yalınlaştırmastratejisi. With the beginning of communal life,concept of identity came into existence and owing to the development of commerce and mass production, stylistic and contextual changes were seen in the concept of identity.In the aftermath of the Industrial Revolution, the increase in consumption led to a corresponding increase in the number of industrial institutions.Therefore. in order to compete with rival firms, to keep up with ever changing circumstances and live up to expectations, they were in need of an identity, which could express their institutional character,which is a multidimensional concept..As a result , for a quick and effective perception of institutional identity , the need for a visual identity emerged.In the first section of the study, institutional identity is defined , its journey throughout history is discussed and elements of institutional identity and the concepts it interacts with are presented.In the second section, titled Visual Communication and Visual Identity, visual communication and visual identity are discussed and design elements of visual identity are presented.As for the last section, titled Restructuring In Visual Design, reasons for restructuring are explained ,that is, why restructuring is necessary is discussed with related examples.Selection of samples within the study are based on two main classifications; institutions which still keep their original logos and/or those which have changed theirs are studied in order to understand how they have built images, an indicator of visual familiarity, over time.Key Words:Institutional identity, visual identity, restructuring,simplification strategy.
Collections