TEZLER: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 241
-
Yenilenmiş bloom taksonomisine göre Türk dili ve edebiyatı ders kitaplarının ünite ölçme ve değerlendirme sorularının incelenmesi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi 'ne göre 2019-2020 Eğitim ve Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlatılan ve okutulan ortaöğretim 9-12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarının ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutumları ile kültürlerarası duyarlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışma, `Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları İle Kültürlerarası Duyarlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi` amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma metot içinden ilişkisel ... -
Okul öncesi eğitimde acil uzaktan öğretim uygulamalarına yönelik öğretmen ve veli görüşleri (Kars ili örneği)
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma pandemi döneminde okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamaları konusunda öğretmen ve veli görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Kars ili Kağızman ilçesinde görev yapan okul öncesi ... -
Dart ve bocce sporu yapan ve yapmayan ortaokul öğrencilerindeki problem çözme becerilerinin ve dikkat düzeylerinin incelenmesi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada dart ve bocce sporlarını yapan ve yapmayan bireylerin problem çözme becerilerinin ve dikkat düzeylerinin farklı değişkenlere göre araştırılması hedeflenmiştir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışmaya 248 ... -
İlkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin öz yeterlilik algıları ile müdürlerinin stratejik liderlik özelliğine sahip olma düzeyleri arasındaki ilişki
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-13)Bu araştırma, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin öz yeterlilik algıları ile müdürlerinin stratejik liderlik özelliğine sahip olma düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama ve ... -
Motivasyonel görüşme ilkelerine göre hazırlanmış psikoeğitim programının ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişliği ve okula yabancılaşma düzeylerine etkisi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-21)Eğitim süreci uzun ve zorlu bir süreçtir. Bu süreç boyunca okul ortamlarında pek çok istenmedik durumla karşılaşılmaktadır. Bu durumların varlığı sürecin işleyişini zorlaştırmakta ve hedeflenen kazanımlara ulaşılmasını ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme yaklaşımlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Van ili örneği)
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme yaklaşımlarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın türü nicel araştırma türlerinden olan tarama araştırmasıdır. Bu doğrultuda öğrencilerle alakalı ... -
Aktif öğrenme yönteminin 5.sınıf öğrencilerinin sözlü iletişim becerilerine (Konuşma-dinleme) etkisi ve öğrencilerin aktif öğrenme uygulamalarına ilişkin görüşleri
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Bu çalışmanın amacı, 5.sınıf öğrencilerinin; Türkçe konuşma becerilerini geliştirme, konuşma kaygılarını giderme, Türkçe dinleme beceri ve başarılarını geliştirmede aktif öğrenme tekniklerinin etkisini belirlemek ve aktif ... -
Farklı liselerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-21)Bu çalışma Van ilinde farklı liselerde eğitim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Van ilinde lise eğitim gören öğrenciler oluşturmakta, örneklemini ise ... -
Eğitim yönetiminde yeni bir paradigma olarak otopoyiyetik yaklaşım ve öğretmenlere göre okulların otopoyiyezliği
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Bu çalışmada, öğretmenlerin yeni bir yaklaşım olan otopoyiyez teorisini benimseme düzeyleri ile okulların otopoyiyezlik düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Karma yöntem kullanılan araştırmada Memduhoğlu ve Yüce tarafından ... -
Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterlikleri arasındaki ilişki
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-15)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterliklerini belirlemek ve öğrencilerin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterlikleri arasındaki ... -
Spor Yapan ve Yapmayan İşitme Engelliler ile Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Akademik Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılması: (Van İli Örneği)
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-09)daha sonra dolduracaktır -
Raket sporlarında 12 haftalık servis çalışmasının özgüvene etkisi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-23)Bu çalışmanın amacı, raket sporlarında 12 haftalık servis çalışmasının özgüvene etkisinin incelenmesidir.Çalışmanın evrenini Van ilinde bulunan ortaokullar oluşturmakta olup örneklemini ise Van İli Hasan Ali Yücel Ortaokulu ... -
Bingöl ili 100. yıl ortaokulu 6, 7 ve 8. sınıflara devam eden öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının obeziteye etkisinin araştırılması
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-22)Bu çalışma; Bingöl Merkez 100. Yıl Ortaokulu 6, 7 ve 8. sınıflarına devam eden öğrencilerin bazı beslenme alışkanlıklarının obeziteye etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini; Bingöl Merkez 100. ... -
Zihinsel imgelem antrenmanın badminton oyuncularının performansları üzerindeki etkileri (Kuzey Irak Üniversitesi örneği)
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-26)Bu çalışma doğrudan ve dolaylı zihinsel imgelem antrenmanlarının Kuzey Irak Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde eğitim ve öğretime devam etmekte olan üniversite öğrencilerinin badminton sporu servis atışları ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin program geliştirmeye ilişkin bilişsel kurgularının incelenmesi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Program Geliştirme alanına ilişkin olarak bilişsel kurgularının Repertory Gird nitel görüşme tekniği ile belirlenmeye çalışıldığı bu çalışmada, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin bilişsel kurguları ... -
Üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin farklı değişkenlerle araştırılması amaçlanmaktadır.Bu amaçla 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ... -
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında yer alan etkinliklerin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik yaklaşımına uygunluğunun incelenmesi ve öğretmen görüşleri.
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-09)Yenilenen 2018 fen bilimleri öğretim programına, fen bilimleri alanın dışında matematik, mühendislik, teknoloji disiplinlerinin de entegre edildiği görülmektedir. Programdaki bu disiplinler arası birliktelik, günümüzde ... -
Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-20)Bu araştırmada, fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi ve öğretme-öğrenme sürecine katkısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmada gömülü ... -
Kültüre duyarlı stres programının yaşam doyumu, bilinçli farkındalık ve stres düzeylerine etkisi
(VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Stresin insan yaşamındaki yeri yadsınamaz hale geldiği için bu konu üzerine yapılan çalışmalar uzun süredir devam etmektedir. Stresle başa çıkma yollarının bireyden bireye, kültürden kültüre değişiyor olmasının yanı sıra ...