Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutumları ile kültürlerarası duyarlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, `Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları İle Kültürlerarası Duyarlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi` amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma metot içinden ilişkisel yöntemden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın kapsamı, 2018-2019 eğitim öğretim döneminde Van merkez (Tuşba, Edremit ve İpekyolu) ilçelerinde görev yapan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmaya 47'si kadın 138'i erkek cinsiyetini belirtmeyen 12 kişi olmak üzere toplamda 186 katılımcı katılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında `Çocuk Hakları Tutum Ölçeği` ile `Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan verilerin analiz edilmesinde ve istatistiki verilere ulaşılması amacıyla SPSS v20.0 kullanılmıştır. Verilerin analizinde minimum, maksimum değerler, yüzde, frekans ve aritmetik gibi tanımlayıcı istatistikler ile ortalama dağılım göstermeyen örneklem gruplarında ise Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H ve Spearman korelasyon test yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin çocuk haklarına ilişkin tutumları ile kültürlerarası duyarlılık düzeyleri yüksek düzeyde olumlu bulunmuştur. This study was carried out with the aim of `Examination of the Relationship between Social Studies Teachers' Attitudes Towards Children's Rights and Their Intercultural Sensitivity`. In the study, the relational method from the quantitative research method was practiced. The scope of this research consists of Social Studies Teachers in Van central (Tuşba, Edremit and İpekyolu) districts in the 2018-2019 academic year. A total of 186 participants participated in the study, of which 47 were female and 138 were male, 12 of whom did not specify their gender. `Children's Rights Attitude Scale` and `Intercultural Sensitivity Scale` were used to gather the data of the research. SPSS v20.0 was used to analyze the data obtained in the research and to reach statistical data. In the analysis of the data, descriptive statistics such as minimum, maximum values, percentage, frequency and arithmetic, and the Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H and Spearman correlation test methods were used in the sample groups that did not indicate an average distribution. The conclusion of the research, the attitudes of social studies teachers towards children's rights and their levels of intercultural sensitivity were realized to be highly positive.
Collections