Farklı liselerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Van ilinde farklı liselerde eğitim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Van ilinde lise eğitim gören öğrenciler oluşturmakta, örneklemini ise farlı liselerden oluşan 14-17 yaşları arasında 350 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadaki veriler Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPAQ) - kısa form uygulanmasıyla elde edilmiştir. Çalışmada SPSS 23 programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için ortalama, standart sapma analiz teknikleri kullanılmıştır. İkili grup karşılaştırmaları için Independent T testi çoklu grup karşılaştırmaları için One Way Anova testi ve tanımlayıcı istatistiki yöntemler kullanılmıştır.. Elde edilen veriler istatistiksel olarak p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir.Çalışmamızda Öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre erkek öğrencilerin bayan öğrencilere göre fiziksel aktivitelerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Çalışmaya katılan öğrencilerin Fiziksel Aktivite kategorisi bakımından % 22,7'sinin İnaktif, %54,1'inin minimal aktif, %23,3'ünün ise çok aktif kategorisinde olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin Fiziksel Aktivite düzeylerinde herhangi bir farklılık tespit edilmemiştir. Öğrencilerin Fiziksel Aktivite düzeylerinin arttırılması için okullarda fiziksel aktiviteyi geliştirici programların yapılması ve sağlıklı yaşam biçiminin alt dalı olan fiziksel aktivitenin ne denli önemli olduğunu, egzersizi hayatımıza katmamızı ve bu doğrultuda öğrencileri egzersiz yapmaya sempozyumlarla, panellerle teşvik edip bu farkın daha da aza indirgemesine yardımcı olunacağı söylenebilir. This study was carried out to determine the physical activity levels of students in different high schools in Van province.The universe of the study consists of high school students in Van province. The sample consists of 350 high school students aged between 14-17 years. The data in the study were obtained by applying the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) - short form. SPSS 23 program was used in the study. Mean, standard deviation analysis techniques were used for data analysis. One Way Anova, Independent T test was used to determine the differences. The data obtained were evaluated statistically p<0.05.In our study, it was seen that male students had higher physical activities than female students according to gender variable. In the physical activity category, 22.7% of the students were inactive, 54.1% were in minimal active group, and 23.3% were in the category of very active.As a result, no difference was found in the physical activity levels of the students. Developing physical activity programs in schools to increase the , and 23.3% were levels of students and the importance of physical activity, which is the sub-branch of a healthy lifestyle It can be said that we will add the exercises to our lives and in this direction, students will be encouraged to exercise by symposiums and panels and help to reduce this difference further.
Collections