Zihinsel imgelem antrenmanın badminton oyuncularının performansları üzerindeki etkileri (Kuzey Irak Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma doğrudan ve dolaylı zihinsel imgelem antrenmanlarının Kuzey Irak Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde eğitim ve öğretime devam etmekte olan üniversite öğrencilerinin badminton sporu servis atışları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Deneysel olarak yapılan çalışmaya 10 öğrenci deney grubunda, 10 öğrenci ise kontrol grubunda olmak üzere toplam 20 erkek öğrenci katılmıştır. Deney gurubuna antrenör tarafından servis atışı sadece bir defa gösterilerek, kontrol grubuna servis atışı video ile izletilerek badmintonda servis atışları öğretilmiştir. 8 hafta boyunca haftada 2 gün olmak üzere servis atışları yaptırılmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistiksel paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmaya katılan deney ve kontrol grubunda öğrenciler bir ön değerlendirme testine tabi tutulmuş, ardından deney grubu doğrudan zihinsel imgelem eğitimi alırken, kontrol grubu dolaylı zihinsel eğitim almıştır. Son olarak her iki grup da son değerlendirme testine alınmıştır. Deney grubunun badmintonda servis atışları konularındaki başarılarının kontrol grubundakilere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (P˂0,05). İmgelem eğitimi alan badminton öğrencileri, imgelem eğitimi almayan ve videolar izlemek suretiyle dolaylı zihinsel eğitim almış kontrol grubu öğrencilerine göre badminton servis atışlarında iyi gelişme göstermiştir. Deney ve kontrol guruplarının servis atışları toplamının analiz sonucunda deney gurubunun toplam puanlarının kontrol gurubuna göre yüksek olduğu görülmüştür (p<0.05).Anahtar Kelimelerzihinsel imgelem, badminton, spor. This study was conducted in order to evaluate the effects of direct and indirect mental imagery training on the badminton service shots of the students of Physical Education and Sports Department of the Northern Iraq University. A total of 20 male students participated in the experimental study, of which 10 were placed in the control group and 10 were appointed to the experiment group. The experiment group was shown how to make the service shot only once by the trainer, while the control group was thought how to make the service shots through video lessons. The students were asked to perform service shots 2 days a week for 8 weeks. The collected data were analyzed using the SPSS statistical package software.The experimental and control group students were subjected to an initial evaluation test, and the experiment group received mental imagery training, while the control group received indirect mental training. Both groups were then subjected to a final evaluation test. It was found out that the physical badminton service shot success rates of the experiment group students had advanced significantly more compared to the control group students' (P<0,05). The badminton students who received imagery training developed more in service shot performance compared to the control group students who received indirect mental training through video lessons. The analysis of the experiment and control group service shot scores reveal that the experiment group scores are significantly higher (p<0.05).KeywordsMental imagery, badminton, sports.
Collections