Üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin farklı değişkenlerle araştırılması amaçlanmaktadır.Bu amaçla 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerde eğitim gören toplam 415 kişi çalışmaya katılmıştır. Öğrencilerin bulundukları bölümler Matematik-Fen, Sosyal-Dil, Okul öncesi-Sınıf, Resim-Müzik olmak üzere 4 ana gruba ayrılmıştır. Çalışmaya katılan 415 öğrencinin 205'i kadın 210'u ise erkek öğrencidir. Öğrencilere araştırmacı tarafından oluşturulan bazı değişkenlerin yer aldığı `Kişisel Bilgi Formu`, `Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği` ve `UCLA Yalnızlık Ölçeği` uygulanmıştır. Üniversite öğrencilerinin verdiği yanıtlara göre betimsel istatistikler, normallik testi için Kolmogrov-Smirnov testi, ilişki için Pearson Korelasyon Katsayısı, t-testi, ilişkisiz ikiden çok grup ortalamalarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (one-way-anova) ve gruplar arasında farkın kaynağını tespit etmek için Post-Hoc Testlerinden Bonferroni analizleri yapılmıştır.Çalışmanın sonucunda yalnızlık ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasında önemli bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Gelişmeleri kaçırma korkusu puanlarının, `interneti hangi amaç için kullandıkları` ve `kendi hatalarına karşı tutumları` değişkenine göre anlamlı bir şekilde değiştiği ortaya konmuştur. Fakat gelişmeleri kaçırma korkusu öğrencilerin `cinsiyet`, `bölümleri`, `kiminle kaldıkları`, `internete erişim sağladıkları araçlar`, `iletişim kurma yolları`, `en iyi iletişim kurdukları gruplar`, `hata karşısında başkalarına karşı tutumları`, `yalnız hissedilince yaptıkları etkinlikler`, `ekonomik durumları` ve `günlük sosyal ilişkilerin durumları` değişkenleri açısından farklılık göstermemiştir.Yalnızlığın, öğrencilerin `bulunduğu bölümler`, `kiminle kaldıkları`, `kendi hatalarına karşı tutumları`, `ekonomik durumları` ve `günlük sosyal ilişkilerin durumları` değişkenleri ile önemli derecede farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Fakat yalnızlığın `cinsiyeti`, `internet hangi amaç için kullandıkları`, `internete erişim sağladıkları araçlar`, `iletişim kurma yolları`, `en iyi iletişim kurdukları gruplar`, `hata karşısında başkalarına karşı tutumları` ve `yalnız hissedilince yaptıkları etkinlikler` değişkenlerine göre farklılık göstermediği bulunmuştur. In this study, it is aimed to investigate the relationship between university students' levels of fear of missing out (FOMO) and levels of loneliness according to different variables.For this purpose, a total of 415 people studying in different departments of the Faculty of Education at Van Yüzüncü Yıl University in the academic year of 2017-2018 have been participated in the study. The departments, the student are studying, have been categorized into four main groups: Mathematics-Science, Social-Language, Preschool-Class, Art-Music. 205 of the 415 students who have participated in the study are female students and 210 of them are male students. The `Personal Information Form` in which some variables have been created by the researcher, `The Fear of Missing out Scale at Social Environments` and `UCLA Loneliness Scale` have been applied to the students. According to the answers given by university students, explanatory statistical procedures, for normality Kolmogrov-Smirnov test, for relation Pearson Correlation Coefficient, t-test, `one-way-anova` in the comparison of multiple group averages, Bonferroni in Post-Hoc tests have been used for the analyzes. As a result of the study, it has been found that there is no important diversity between loneliness and fear of missing out. Fear of missing out has been found at the end of a study in which scores of fear of missing out differentiate significantly according to the variables `what purpose they use for internet` and `the types of self forgiveness in the face of events`. However, It has been found that the fear of missing out doesn't differ according to the variables such as the students' `gender`, `the departments they are in'', `with whom they stay'', `the tools they have access to internally'', `the ways they communicate'', `the groups they communicate with best'', `attitudes towards others in the face of events`, `activities that they do when they feel alone`, `economic situations` and `situations of daily social relations`.It has been resulted that Loneliness has a significantly different level within variables such as `departments`, `with whom they stay '',`types of self forgiveness in the face of events`, `economic situations` and `situations of daily social relations`. It has concluded loneliness has no significant relation according to variables such as `gender`, ''the departments they are in '', `the tools they have access to internally'', `the ways they communicate'', `the groups they communicate with best'', `the types of self forgiveness in the face of events`, `attitudes towards others in the face of events`, `activities that they do when they feel alone`,
Collections