Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi ve öğretme-öğrenme sürecine katkısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmada gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, yarı deneysel desenin ön test- son test kontrol gruplu desenine göre gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılında Van ili İpekyolu ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı iki ortaokuldan seçilen 6. sınıfta öğrenim gören 31 deney grubu, 31 kontrol-I grubu ve 30 kontrol-II grubundan olmak üzere toplam 92 öğrenci ve bir Fen Bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür.Araştırmada Fen Bilimleri dersi `Vücudumuzdaki Sistemler` ünitesinde uygulanmak üzere araştırmacı tarafından 9 haftalık bir süreyi kapsayacak şekilde otantik öğrenmeye dayalı etkinlikler hazırlanmıştır. Deney grubunda bu etkinlikler uygulanırken kontrol gruplarında ise mevcut öğretim programı uygulanmıştır. Araştırmada, nicel veri toplama araçları olarak `Akademik Başarı Testi`, `Problem Çözme Becerisi Testi` ve `Fen Bilimleri Tutum Ölçeği`, nitel veri toplama araçları olarak da `Gözlem Formu` ve `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları` kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından akademik başarı testi gruplara ön test, son test ve kalıcılık testi şeklinde, problem çözme becerisi testi ve fen bilimleri tutum ölçeği gruplara ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Gözlemler araştırmacı tarafından otantik öğrenme uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubunda 9 hafta süreyle gerçekleştirilmiş olup yarı yapılandırılmış görüşmeler ise deney grubundan 10 öğrenci ve deneysel uygulamayı sürdüren öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, ilişkili örneklemler için t- testi, ilişkisiz örneklemler için ANOVA, ilişkili örneklemler için ANOVA ve ANCOVA, Kruskal Wallis-H testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analiz tekniklerine başvurulmuştur.viiAraştırmada akademik başarı, fen bilimlerine yönelik tutum, problem çözme becerisi, otantik öğrenme ortamına yönelik gözlemler ve öğrenci ve öğretmen görüşlerine yönelik sonuçlar elde edilmiştir. Bu sonuçların bazıları aşağıda verilmiştir: Otantik öğrenme uygulamaları öğrencilerin akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını ve problem çözme becerilerini olumlu yönde etkilemektedir. Otantik öğrenme uygulamaları kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmektedir. Otantik öğrenme uygulamaları öğrencilerin akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını ve problem çözme becerilerini geliştirmede mevcut programdan daha etkilidir. Otantik öğrenme uygulamalarına dayalı öğretme-öğrenme süreci fiziksel, sosyal, duyuşsal ve bilişsel olarak olumlu özelliklere sahiptir. Otantik öğrenme uygulamaları ile öğrenciler konuları gerçek yaşam ile ilişkilendirebilmişlerdir. Otantik öğrenme sürecinde öğrencilerin bilgi toplama ve araştırma yapma becerilerinin geliştiği, farklı bakış açıları geliştirdikleri, öğrendiklerini yansıtabildikleri, işbirliği içinde çalıştıkları, iletişim kurma becerileri, kendini ifade etme becerileri ve özgüvenlerinde olumlu yönde gelişmeler olduğu tespit edilmiştir. Otantik öğrenme uygulamaları sırasında öğrenciler olumlu duygular içerisinde olmuşlardır. In this study, it was aimed to investigate the effects of authentic learning practise in the science course and to determine the contributions to the teaching-learning process. An embedded pattern is utilized in this study which is realized by Qualitative-Quantitative approaches. The quantitative dimension of the study was performed according to the design of the quasi-experimental design with pre- and post-test control groups. The research consisted of 31 participants as experimental group, 31 participants for control- (group I ) and 30 participants for control ( group II), totally ,92 students were selected from 6th grades of two different secondary schools affiliated to Van province İpekyolu district National Education Directorate in the fall semester of 2017-2018 academic year and the study also conducted with a science teacher.Autentic learning based activites were prepared for the unit called 'Systems in our Body` by the researcher for a period of 9 weeks in order to be applied in the science course. While these activities were applied in the experimental group, the existing curriculum was applied in the control groups. `Academic Achievement Test`, `Problem Solving Ability Test` and `Science Science Attitude Scale` were used as quantitative data collection tools and `Observation Form` and `Semi - structured Interview Forms` were used as qualitative data collection tools. Academic achievement test was applied to the groups in the form of pre-test, post-test and permanence test; problem-solving skill test and science attitude scales were applied to groups as pre - test and post - test. Observations were conducted by the researcher for 9 weeks in the experimental group in which the authentic learning practice was applied. Semi-structured interviews were carried out with 10 students in the experimental group as well as with the teacher who continued the experimental application. In the analysis of the quantitative data obtained from the study, descriptive statistics, t-test for related samples, ANOVA for unrelated samples, ANOVA and ANCOVA for related samples, Kruskal Wallis-H test, and Wilcoxon signed-rank test wereixused In the analysis of qualitative data, descriptive analysis techniques were applied.In the research, academic achievement, attitude toward science, problem-solving skills, observations for authentic learning environment and results for student and teacher opinions were obtained. Some of these results are as follows: Authentic learning practice positively impacts students' academic achievement, classroom attitudes and problem-solving skills. Authentic learning practice realizes permanent learning. Authentic learning practice is more effective than the current program in improving students' academic achievement, course attitudes and problem-solving skills. The teaching-learning process based on Authentic learning practices has positive physical, social, emotional and cognitive aspects. With the authentic learning practice, students can relate subjects to real life. İn the authentic learning process, it has been determined that students have developed skills in information gathering and research, they have also developed different perspectives, they could reflect what they learn, work collaboratively, improve communication skills, self-expression skills and self-confidence. During the authentic learning practice the students were in positive emotions.
Collections