KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 707
-
İlk ve ortaokul okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, ilk ve ortaokul okul yöneticilerinin gösterdikleri öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kütahya il ... -
Okulların yenileşme iklimi ile öğretmenlerin özerklikleri arasındaki ilişki
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada okulların yenileşme iklimi ile öğretmenlerin özerklikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemi, Kütahya il merkezinde bulunan resmi ... -
Topluluk karşısında konuşma becerisinin ses ve diksiyon dersiyle geliştirilmesine yönelik öğrenci görüşleri
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı, topluluk karşısında konuşma becerisinin Ses ve Diksiyon dersiyle geliştirilmesine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan fenomenolojik ... -
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi ölçeğinin Türk örnekleminde psikometrik özelliklerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, Liang ve arkadaşları (2013) tarafından okul öncesi öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerini belirlemeye yönelik geliştirilen ölçeğin Türk örneklemi üzerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları ... -
Okul öncesi eğitime devam eden 48-72 aylık çocukların sosyal beceri, problem davranış ve mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı 48-72 aylık okul öncesi eğitimlerine devam eden çocukların; sosyal beceri, problem davranış ve mizaç özellikleri arasındaki ilişkiyi uygulanan ölçekler ile incelemektir. Bu amaçla Anaokulu ve Anasınıfı ... -
2D ve 3D destekli modellemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada `Saf Madde ve Karışımlar` ünitesinde 2D ve 3D desteklimodellemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve 21.yüzyılbecerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri başarılarının yordanması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı tutum, motivasyon, öz yeterlik inancı, cinsiyet, anne baba eğitim düzeyi ve öğretmen değerlendirme puanının ilkokul öğrencilerinin fen başarısını yordama düzeyini incelemektir. İlişkisel tarama modelinin ... -
Okuma üzerine kurgulanmış görsellerin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bireyin ana dili becerilerinden biri olan okuma çok yönlü bir gelişim ve değişim arz etmektedir. Okuma becerisi alanında ele alınan konuların başında, günümüzde problem teşkil eden okuma alışkanlığı yer almaktadır. Okuma ... -
Rehberli okuma tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerine etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Rehberli okuma, öğrencilerin bir rehber eşliğinde okuma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Rehberli okuma ile öğrencilerin doğru ve etkili okuma becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. Rehberli okuma, yurtdışı ... -
Nezihe Meriç'in çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Günümüzde çocuk edebiyatı alanına yönelik yayınlarda gözle görülür bir artış söz konusudur. Bu ürünlerin nitelik bakımından çocuk okura uygunluğu dikkat edilmesi gereken en önemli unsurdur. Bu da beraberinde bu ürünlerin ... -
Ayşe Kilimci'nin hikâye kitaplarının değerlerler eğitimi açısından incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Türk edebiyatının önemli yazarlarından Ayşe Kilimci'nin hikâye kitaplarının değerler eğitimi bakımından incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Nitel desenli olan bu araştırmanın verileri doküman ... -
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi (Balıkesir/Dursunbey örneği)
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Yapılan bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetlerini belirlemektir. Araştırma, Balıkesir ilinin Dursunbey ilçe merkezindeki üç ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Üç ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin ve kitap okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin ve kitap okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarının düzeyinin belirlenmesi, çeşitli değişkenlere göre incelenmesi ve Türkçe öğretmeni adaylarının ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuma stratejileri üst bilişsel farkındalık düzeylerinin ve problem kurma becerilerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın genel amacı, yedinci sınıf öğrencilerinin okuma stratejileri üst bilişsel farkındalık düzeylerinin ve problem kurma beceri düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi ve söz konusu iki değişken ... -
Gazete haberlerinde okul müdürü temsillerinin analizi: Okul paydaşlarının görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Okulların amaçlarına ulaşma derecesi, okul başarısının bir ölçütü olarak kabuledilmektedir. Okulun amaçlarına yönelik her türlü eylem, karar veya uygulamaların ilksorumlusu olan okul müdürleri ise, okulların başarısında ... -
İlkokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki akademik başarılarının belirlenmesinde bulanık mantık kullanımı
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Dünyadaki hızlı değişime paralel olarak ülkemizde de Fen Bilimleri dersinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle Fen Bilimleri dersinde her sınıf düzeyinde yapılan ölçme değerlendirme faaliyetleri önem kazanmaktadır. ... -
İlkokul matematik dersi öğretim programında okuduğunu anlama becerisiyle ilişkili kazanımlara ulaşmada yaşanan sorunların belirlenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmada; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf matematik dersi öğretim programında ulaşılması konusunda sorun yaşanan okuduğunu anlamayla ilişkili kazanımların belirlenmesi, süreçte yaşanan sorunların ve sürece ... -
Okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların prososyal ve oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma 60-72 aylık okul öncesi eğitimlerine devam eden çocukların; prososyal davranışları ve oyun davranışları ile bu davranışların aralarındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırma ... -
İlkokul 4. sınıf kız öğrencilerinin mühendislik mesleğine yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)İlkokul 4. Sınıfta öğrenim gören kız öğrencilerin mühendislik mesleğineyönelik ilgi ve tutum düzeylerini ve mühendisliğe yönelik imaj özelliklerini belirlemeyiamaçlayan bu araştırmada karma araştırma yöntemi desenlerinden ... -
Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımıyla zenginleştirilmiş ilkokul matematik ders ortamlarından yansımalar: Bir eylem araştırması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)ÖZETBu araştırmada argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımına göre yazılı ve sözlü argümanların ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve tutumuma etkisi araştırılmıştır. Bu amaç çerçevesinde matematik öğrenme ...