Okul öncesi öğretmenlerine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi ölçeğinin Türk örnekleminde psikometrik özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Liang ve arkadaşları (2013) tarafından okul öncesi öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerini belirlemeye yönelik geliştirilen ölçeğin Türk örneklemi üzerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma verileri 2019-2020 yılları arasında toplanmıştır. Orijinal ölçek, 6 boyut altında 36 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin 26 kişilik bir katılımcı grubu üzerinden Türkçe dilsel eşdeğerlik çalışmasının yapılması ardından orijinal yapı Türkiye'de aktif olarak görev yapan 215 okul öncesi öğretmeninden elde edilen veriler üzerinden test edilmiştir. Türk örneklemi üzerinde orijinal yapının doğrulanmamasından dolayı aynı örneklem grubu üzerinde yapılan analizler sonucunda 2 boyut altında toplanan ve 25 maddeden oluşan yeni bir yapı elde edilmiştir. Elde edilen bu özgün yapı ilk örnekleme benzer 195 okul öncesi öğretmeninden elde edilen ikinci bir veri seti üzerinden yeniden sınanmıştır. Analizler sonucunda 2 boyut altında toplanan 25 maddelik bu özgün yapının kabul edilebilir iyi uyum değerlerine sahip olduğu belirlenmiştir. In this study, validity and reliability studies were conducted on the Turkish sample of the scale developed by Liang et al. (2013) to determine the technological pedagogical content knowledge of preschool teachers. Research data were collected between 2019-2020. The original scale consists of 36 items under 6 dimensions. After the Turkish linguistic equivalence study of the original scale was conducted on a group of 26 participants, the original structure was tested on the data obtained from 215 pre-school teachers actively working in Turkey. Due to the fact that the original structure was not verified on the Turkish sample, a new structure consisting of 25 items, gathered under 2 dimensions, was obtained as a result of the analyzes performed on the same sample group. This unique structure obtained on the Turkish sample was retested on a second data set consisting of 195 school student teachers similar to the first sample. As a result of the analyzes, it was determined that this unique structure consisting of 25 items gathered under 2 dimensions had acceptable good fit values.
Collections