Topluluk karşısında konuşma becerisinin ses ve diksiyon dersiyle geliştirilmesine yönelik öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, topluluk karşısında konuşma becerisinin Ses ve Diksiyon dersiyle geliştirilmesine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan fenomenolojik (olgubilim) deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 2. sınıf Ses ve Diksiyon dersini alan 35 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmalardan elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda: kazanımlara yönelik %100 olumlu, dört temel dil becerisi ile ilişkisine yönelik %90 etkili, ileriye yönelik çalışma yapmak ve eğitim almak isteklerinde %93 olumlu, uygulamaya yönelik önerilerde %63, dersin uzaktan eğitimle alınması üzerine %67 olumsuz, dersin uzaktan alınmasının gelişimlerine katkısı hakkında %36 olumlu, kitle ile iletişimde %100 olumlu, topluluk karşısında konuşma becerisinin ses ve diksiyon dersi ile geliştirilmesine yönelik %92 olumlu görüş tespit edilmiştir. The main purpose of this research is to examine the views of the studentsthat are intended for developing the speech ability with voice and elocution infront of community. This research has been performed withphenomenological(phenomenology) pattern one of the qualitative surveyapproaches. The working group of this research has consisted of 35 2nd gradestudents who took lessons of voice and elocution from a state university's Turkishand Social Science Education Department Major Field of Study. On this researchsemi-structured meeting form has been used. The datas that are obtained by theresearches has been evaluated with content analysis. At the end of the research; ahundred percent positive view intended for acquisition, ninety percent effectiveview intended for the relation with four main language skills, ninety three percentpositive view for the desires of prospective working and receiving education, sixtythree percent negative view intended for advices of practice, sixty seven percentnegative view for getting lesson with distance education, thirty six positive viewabout the contribution of distance education to their development, hundredpercent positive view for mass communication, ninety two percent positive viewintended for developing the speech ability with voice and elocution in front ofcommunity have been determined.
Collections